عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۳۹۳۰
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان ابراز امیدواری کرد گنبد جدید حرم مطهر امام حسین(ع) نوروز ۹۸ در کربلای معلی نصب شود.
عقیق:از ستاد بازسازی عتبات عالیات، علی مهاجری در بازدید مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان از پروژه ساخت گنبد حرم مطهر امام حسین علیه السلام در کارگاهی در این استان، ضمن ارائه‌ گزارشی از چگونگی انجام کار گفت: سازه فلزی گنبد جدید حرم مطهر اباعبدالله الحسین (ع)، سال ۹۴ در کارخانه‌ دیگری ساخته و در محل فعلی ستاد که قبلاً معراج شهدای کرمان بوده، نصب و طراحی آن آغاز شد.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان کرمان به مقاوم و ضدانفجار بودن گنبد جدید اشاره و ابراز امیدواری کرد: نوروز سال آینده گنبد جدید در حرم مطهر در کربلا نصب شود.

وی افزود: معتقدیم آنچه تاکنون در این رابطه اتفاق افتاده هدایت و عنایت حضرت سیدالشهدا بوده و ما یک پیچ را هم بدون عنایت آن بزرگوار نمی‌توانستیم جابه‌جا کنیم.

مهاجری با بیان اینکه "ما می‌خواستیم یک کار علمی و عقلی مبتنی بر معماری اسلامی و اصیل ایرانی انجام شود"، گفت: با توجه به جمعیت میلیونی که در ایام خاصی مانند عرفه، اربعین، عاشورا و دیگر ایام به‌سوی کربلا روان می‌شوند، باید کاری شایسته انجام می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: گنبدی با وزن ۱۲۰۰ تن روی ستون‌های خشتی و آجری قرار داشت که تنها به معجزه شبیه بود و ما در گام اول کنار ساخت گنبد که در کرمان انجام می‌شد، باید ستون‌های اطراف ضریح مطهر را هم بازسازی، مقاوم‌سازی و لاغر می‌کردیم که به‌لطف خدا و عنایت اباعبدالله علیه السلام این کار با هزینه کاملاً مردمی انجام و ۶۵ درصد از حجم ستون‌های اطراف ضریح مطهر کاسته شد.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان کرمان با افزودن اینکه تاکنون بیش از دوهزار نفر نیرو به‌صورت تبرّعی پای کار آمده‌اند، گفت: در این‌کار همه چیز حساب و کتاب دارد و هیچ چیزی اتفاقی نیست حتی مصالحی که استفاده می‌شود از هر جایی و هر کسی پذیرفته نمی‌شود؛ فرصت کمی مانده و این بساط در حال جمع شدن است و ما همچنان توفیق داریم در سامرا که خانه امام زمان عجّل الله تعالی فرجه الشریف است کار را با تجهیز کارگاه شروع کنیم و در حرم امامین جوادین علیهم السلام در کاظمین هم کار شروع شده و ادامه دارد.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین