عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۳۸۲۵
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۴
ویژه برنامه‌های شبکه قرآن و معارف سیما در ایام‌الله دهه فجر و ایام فاطمیه اعلام شد.
عقیق:همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین تقارن دهه مبارک فجر با ایام فاطمیه، شبکه قرآن و معارف سیما ویژه برنامه‌های مختلفی را برای گرامیداشت این مناسبت‌ها تدارک دیده است.

براین اساس، «انقلاب فاطمی» ویژه برنامه این شبکه در دهه فجر و ایام فاطمیه است که به بررسی و ارائه سبک زندگی فاطمی در زمینه‌ها و شئون مختلف آن در انقلاب اسلامی و طرح الگوی مناسب از شخصیت حضرت زهرا (س) به مخاطبان به ویژه نسل جوان می‌پردازد.

تبیین ریشه‌ها، مبانی و تاریخ انقلاب و ابعاد حکومت اسلامی با محوریت پاسخگویی به سؤالات مخاطبان با حضور حجت‌الاسلام لک‌زایی و جواد منصوری در برنامه «پرسمان انقلاب» به تصویر کشیده خواهد شد.

«مجله اطلاع‌رسانی رصد» با دعوت از مسئولان نهادهای قرآنی و فرهنگی، به تشریح عملکرد چهل ساله حوزه‌های مربوطه می‌پردازد.

تولید و پخش مستند گزارشی از افراد قرآنی موثر در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و بیان خاطرات آنها از فعالیت‌های قرآنی در آن ایام و همچنین نقش موثر قرآنیان در پیروزی انقلاب اسلامی در برنامه‌ای تحت عنوان «سخن انقلاب» تقدیم مخاطبان این شبکه تلویزیونی می‌شود.

محافل انس با قرآن کریم که به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی در استان‌های مختلف کشور در قالب «کاروان قرآنی انقلاب» شکل می‌گیرد به صورت برنامه تلویزیونی تولید و پخش خواهد شد.

«نوگلان قرآنی» ویژه برنامه کودک شبکه قرآن و معارف سیما با ساختاری ترکیبی و عروسکی؛ آموزه‌های قرآنی، معارفی و اخلاقی را برای گروه سنی خردسالان و کودکان ارائه می‌کند.

مستند اساتید و فعالان قرآنی در قالب رویش‌های قرآنی انقلاب اسلامی که توانسته‌اند علاوه بر فعالیت قرآنی، افرادی موثر در عرصه‌های مختلف اجتماعی باشند، در مستندی تحت عنوان «عقیق» به روی آنتن خواهد رفت.

برنامه «شناسنامه مهتاب» با موضوع کتاب‌شناسی فاطمی و مستند «نخ تسبیح قطره‌ها» با محوریت گفت‌وگو با شاعران آیینی که در محضر رهبر معظم انقلاب شعر سروده‌اند، تولید و پخش خواهد شد.

برنامه «حافظه‌ی ما» (گفتگو با افراد موثر انقلاب) و برنامه «کوچه سار انقلاب» (معرفی آثار مکتوب شخصیت‌های موثر در پیروزی انقلاب اسلامی) از دیگر تدارکات این شبکه در ایام دهه‌ فجر است.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین