عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۲۴۸۵
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳
آیت‌الله فاطمی‌نیا:
آیت‌الله فاطمی نیا گفت: اگر ثروت یا فقر کسی را دیدید مراقب باشید در فتنه حسادت یا فخرفروشی قرار نگیرید.
عقیق:آیت‌الله فاطمی نیا استاد حوزه علمیه در شرح صحیفه سجادیه که در مسجد جامع ازگل برگزار شد، گفت: امام معصوم(ع) در دعا از خداوند می‌خواهد که خدایان مرا یاری کن که حسادت نکنم زبان حال ما است.

وی افزود: گاهی خیر یکی در ثروت و دیگری در فقر است، در مواقعی هم خودمان اشتباه می‌کنیم مقصر آن را خداوند می‌دانیم وقتی خانم و آقایی در اثر بداخلاقی همسر خود را از زندگی ناامید می‌کند مقصر آن خدا نیست.

آیت‌الله فاطمی‌نیا با بیان اینکه خداوند معیشت بندگان خود را به عهده گرفته و همواره به آنان فضل دارد، عنوان کرد: هیچ گاه به ظواهر زندگی کسی توجه نکنید زیرا گاهی همین برای او فتنه، بلا و مصیبت دارد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به این بخش از دعای امام سجاد(ع) مبنی بر اینکه خدایا مرا در فتنه و آزمایش قرار نده به خاطر آنچه به من ندادی، اظهار کرد: برخی دیگران را به خاطر فقر و نداری سرزنش می‌کنند. اگر ثروت یا فقر کسی را دیدید مراقب باشید در فتنه قرار نگیرید.

وی افزود: نتیجه تجسس در ثروت و فقر دیگران این است که انسان نسبت به ثروتمند حسادت ورزد و بر فقیر فخر بفروشد.

آیت‌الله فاطمی نیا با اشاره به بخش دیگری از دعای امام سجاد(ع) مبنی بر اینکه خدایا مرا به حکم و قضای خود راضی کن، گفت: گاهی ما ادعای مسلمانی داریم اما در مقابل اندک مصایب و ناراحتی از خداوند ناراضی شده و سعه صدر خود را از دست می‌دهیم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند در قرآن درباره معیار ایمان می فرماید آنان مومن محسوب نمی‌شود مگر اینکه در منازعات خود تو را حکم قرار دهند و نسبت به آن حرج و تنگی در سینه خود پیدا نکنند، عنوان کرد: با توجه به این آیه ما باید از خداوند سعه صدر درخواست کنیم.

وی افزود: برای اینکه نعماتی را ندارید ناراحت نباشید امام سجاد(ع) در دعا از خداوند می‌خواهند که الهی شکر مرا برای آنچه ندادی بیشتر از آنچه دادی قرار ده. بر اساس این دعای امام گاهی خیر و مصلحت ما در نداشتن فلان نعمت است.

آیت‌الله فاطمی‌نیا با اشاره به فراز دیگری از دعای امام سجاد(ع) مبنی بر اینکه خدایا مرا نگهدار که به فقیر گمان پستی و خساست، حقارت ندهم، شریف کسی است که اطاعت تو او را شریف کرده است، گفت: آیت‌الله بهجت ثروت نداشتند در اثر اطاعت خداوند نزد مردم شریف شده بودند. عزیز کسی است که عبادت تو او را عزیز کرده است.

استاد حوزه علمیه خدایا ما را بهره‌مند کن به ثروتی که تمام نمی شوند، عنوان کرد:  اشکالی ندارد که ما ثروت داشته باشیم، اما باید مراقب باشیم که در اثر همین ثروت از بندگی خدا غافل نشویم.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین