عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۲۲۱
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۱
مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس قم، ویژه‌برنامه‌های تابستانی حرم مطهر حضرت معصومه(س) ویژه دختران را تشریح کرد.

ویژه‌برنامه‌های تابستانی حرم حضرت معصومه(س)‌ ویژه دخترانعقیق:حجت‌الاسلام سیدمحمد صادقی آرمان گفت: طرح تابستانی «در پناه بانو»‌ ویژه دختران با هدف بازبینی و بازخوانی هویت دخترانه با توجه به قرآن و منابع شیعی و ارائه دورنمایی از سبک زندگی دختر ایرانی مسلمان و انقلابی در تابستان امسال از سوی اداره امور تبلیغی بانوان آستان در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اجرای این طرح برای سنین کودکان،‌ نوجوانان و جوانان گفت:‌ در سنین کودکان، این طرح در قالب «هیئت جوانه‌های کریمه» و «جنگ ماه خدا» در رواق کودک در بالکن شرقی شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار می‌شود.

مدیر کل روابط عمومی وامور بین‌الملل آستان مقدس قم با اشاره به اجرای برنامه جنگ ماه خدا در ماه مبارک رمضان گفت:‌ دراین برنامه که صبح‌ها از ساعت 10 تا 11:30 و بعد‌ از ظهر‌ها از ساعت 14:30 تا 16:30 در حرم مطهر برگزار می‌شود،‌ کودکان در کارگاه هنر نقاشی، رنگ‌آموزی و ‌کاردستی شرکت می‌کنند.

وی به دیگر برنامه‌‌های ویژه کودکان اشاره کرد و گفت: برنامه هیئت جوانه‌های کریمه نیز در روزهای شنبه‌، چهارشنبه‌ و جمعه و ایام مناسبتی از ساعت 18:30 تا 21:30 در بالکن شرقی شبستان امام خمینی(ره) ویژه دختر خانم‌ها برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام صادقی درباره طرح در پناه بانو ویژه نوجوانان و جوانان بیان داشت:‌ این طرح برای گروه سنی نوجوانان و جوانان در دو بخش «هیئت دختران خورشید» و «کارگاه‌های اندیشه» برگزار می‌شود؛ در هیئت دختران خورشید، با توجه نیازهای مخاطبان، برنامه‌های مناسبتی برای این دو گروه سنی برگزار می‌شود.

وی برگزاری جلسات هیئت دختران خورشید را در قالب سنتی و با رویکرد نوین معرفی کرد و گفت: قالب سنتی منبر و هیئت در پیوند امر تبلیغ امروز و دیروز بسیار مؤثر است که توجه به نیازمندی‌های معرفتی و معنوی وروانی نسل جوان امروز،‌ امر تبلیغ را مؤثرتر می‌کند.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس قم افزود: قالب سنتی با محتوای به روز مورد نیاز در جذب دختران امروز و مادران فردا اهمیت زیادی دارد؛ از این رو در هیئت دختران خورشید تلاش می‌شود تا با برنامه‌های سخنرانی، مداحی، قرائت، اجرای دکلمه، تواشیح، پخش کلیپ و اجرای مسابقه، آنچه لازم است را از معارف دین برای نوجوانان و جوانان منتقل سازد.

وی درباره طرح کارگاه‌های اندیشه ابراز کرد:‌ روح پرسشگر نوجوانان و جوانان همواره در پی یافتن پاسخ‌های منطقی و اصیلی است تا بتواند حقایق فکری و کاربردی لازم برای یافتن آرامشی واقعی و ساختن آینده‌ای بهتر و همچنین یاری به همنوعان و تأثیرگذاری در جامعه و تاریخ را کسب نماید.

حجت‌الاسلام صادقی ادامه داد:‌ در طرح کارگاه‌های فکری و اندیشه‌ای، سؤالاتی از نوجوانان و جوانان مطرح می‌شود و در ادامه با نمایاندن سؤالات خفته در ذهن آنها و ایجاد فضایی صمیمی و تخصصی، نشستی فکری، متعالی و ثمربخش را برایشان به همراه دارد.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در پایان خاطرنشان کرد:‌ در این کارگاه‌های اندیشه سعی شده تا محوریت برنامه‌ها، پاسخگویی به مسائل و نیازهای دختران نسل امروز باشد.


منبع: ابنا

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین