عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۱۶۶۷
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳
امام جمعه موقت شاهرود گفت: راهپیمایی اربعین علاوه بر دستاوردهای سیاسی و اجتماعی از جنبه های فردی هم در تهذیب نفس ، خودسازی و دوری از غرور و تعصب تأثیر دارد.
عقیق:حجت الاسلام حمید عبداللهیان در خطبه های نماز جمعه این هفته شاهرود در مسجد و حسینیه مدرسه قلعه این شهر، با تقدیر از خادمان موکب های شهرستان شاهرود در راهپیمایی امسال و پذیرایی از زائران کربلا، خاطرنشان کرد: با وجود توطئه های دشمنان در کم رنگ جلوه دادن راهپیمایی امسال ، حضور پرشور مردم این دسیسه ها را خنثی کرد.
وی وحدت و انسجام و طرفداری از مظلومان را گفتمان راهپیمایی اربعین دانست و گفت: این گفتمان ادبیات و قطب‌بندی سیاسی حاکم برجهان را تغییر می‌دهد و گستردگی آن تمام فرهنگ‌ها، زبان‌ها و نژادها را دربر می گیرد.
امام جمعه موقت شاهرود با اشاره به تلاش های آمریکا برای تضعیف نظام و دشمنی با ملت ایران، ابراز داشت : آمریکا پیش از انقلاب به غارت منابع زیرزمینی و نفتی ایران پرداخت و تبدیل به بازار کالاهای لوکس گران قیمت کرد و پس از انقلاب نیز با کودتا، ترور، تهدید ، جنگ و تحریم در تلاش بود ایران را به زانو درآورد اما موفق نشد.
عبداللهیان با بیان اینکه مردم ایران با تکه بر توان داخلی و حضور در راهپیمایی یوم الله 13 آبان بار دیگر ناتوانی آمریکا را در توطئه علیه خودبه دنیا نشان می دهند، تأکید کرد: در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، علاوه بر دانش آموزان، حضور همه اقشار جامعه در این راهپیمایی ضروری است.
وی اضافه کرد: آمریکا از قدرت و نفوذ ایران با شعار مقاومت در لبنان، فلسطین، عراق، بحرین، افغانستان، یمن و سوریه ترسیده و می‌خواهد کشورهای مسلمان را وابسته ‌به‌خود نگه دارد.

منبع:ایرنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین