عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۱۴۹۲
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴
همزمان با ایام اربعین؛
کتاب «کوثر اربعین» در اندیشه و آثار آیت‌الله جوادی آملی به همت پژوهشگاه معارج وابسته به بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء به زیور طبع آراسته شد.
عقیق:کتاب «کوثر اربعین» در راستای معرفت‌شناسی جریان اربعین به قلم آیت الله جوادی آملی به نگارش درآمده و در آن به چیستی زیارت اربعین، ضرورت و اهمیت اربعین، فلسفه و حکمت زیارت اربعین و آداب زیارت، پرداخته شده است.

این کتاب در سه بخش تهیه و تنظیم شده است:

۱. کلیات ، شامل مباحثی مانند چیستی، اهمیت، حکمت، آداب و آثار زیارت.

۲. زیارت امام حسین علیه السلام شامل مباحثی چون زیارت و عزاداری امام حسین علیه السلام، فلسفه زیارت و نقش زیارت در جاودانگی حماسه حسینی.

۳. زیارت اربعین، شامل مباحثی مانند ویژگی عدد اربعین، اهمیت اربعین، تاریخچه ازیارت اربعین، تبیین آموزه های برجسته در زیارت اربعین و در نهایت ذکر برخی از آثار و ظرفیت های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی پیاده روی اربعین.

در بخشی از این کتاب آمده است که هر حقیقت علامت و نشانه‌ای دارد. ایمان نیز شاخصی دارد و یکی از نشانه‌های روشن آن زیارت اربعین است که در بیان امام حسن عسکری(ع) آمده است که «عَلَامَاتُ الْمُؤْمِنِ خَمْسٌ صَلَاهُ الْإِحْدَی وَ الْخَمْسِینَ وَ زِیَارَهُ الْأَرْبَعِینَ»؛ نشانه‌های مأمن پنج چیز است، «۵۱ رکعت نماز و زیارت اربعین…» گویاست که که زیارت حقیقی دارد و زیارت اربعین در میان زیارت‌ها جایگاه بس ویژه ای، به گونه‌ای که هم‌ردیف با نماز واجب و مستحبّی روزانه از نشانه‌های ایمان و مؤمنین معرفی شده است.

 علاقمندان به تهیه این کتاب ارزشمند می‌توانند به سایت مرکز نشر اسراء به آدرس nashresra.ir مراجعه نمایند.


منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین