عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۱۳۶۵
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری گفت: اگر اربعین امام حسین (ع) نبود، اکنون به این پیروزی بزرگ در محور مقاوت نرسیده بودیم، این در حالی است که روزی دشمنان با خمپاره مسیر زائران امام حسین (ع) را منفجر می‌کردند.

عقیق:«سعید اوحدی» رئیس سابق سازمان حج و زیارت و رئیس فعلی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در گفت‌وگویی، با اشاره به راهپیمایی اربعین حسینی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی سال‌ها قبل در بیانی زیبا درباره راهپیمایی اربعین فرمودند: «شط جاری زیارت از اربعین سیدالشهداء(ع) سرچشمه گرفت و در طول تاریخ این مغناطیسم عظیم جاذبه حسینی ادامه پیدا کرد»، بنابراین باید اربعین را یک معجزه الهی دانست.

 وی افزود: در سال 92 وقتی برای اولین بار به بازدید مرزها رفتم، آمار زائری که از ایران به کربلا مشرف شده بود، کمتر از دویست هزار نفر بود. زائران با سختی‌های زیادی مواجه بودند. به عنوان مثال، در مرز چزابه باران گرفته بود و زائر امام حسین (ع) چند سانتی در باران و گل آن هم با کمترین امکانات گرفتار شده بود. این عظمت امام حسین (ع) است که هیچ چیز مردم را از مولایشان جدا نمی‌کند.

رئیس سابق سازمان حج و زیارت بیان کرد: شاید ما در همان سالها فکر نمی‌کردیم که این عظمت را امروز در این همایش جهانی و مذهبی عالم خلقت شاهد باشیم، اما چنین اتفاقی افتاد.

اوحدی با اشاره به پیروزی‌های محور مقاوت در ماه‌های اخیر گفت: امسال نخستین سالی است که راهپیمایی اربعین حسینی با پیروزی کامل و قاطع محور مقاوت بر داعش برگزار خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه اگر اربعین امام حسین (ع) نبود، ما اکنون به این پیروزی بزرگ در محور مقاوت نرسیده بودیم، گفت: بنده به خاطر دارم که روزی دشمنان تهدید می‌کردند و با خمپاره مسیر زائران امام حسین (ع) را منفجر می‌کردند.

رئیس سابق سازمان حج و زیارت یادآور شد: امسال راهپیمایی اربعین مصادف با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است، آیا این امر حکمتی دارد؟ امام خمینی (ره) فرمود: راه قدس از کربلا می‌گذرد، آیا بستر ظهور در اربعین سیدالشهداء (ع) است؟ نمی‌دانیم اربعین به کجا کشیده می‌شود، اما آنچه مهم است این است که ما از این موهبت بزرگ الهی محروم نشویم.

اوحدی خاطرنشان کرد: مبادا ما جزو جاماندگان اربعین امام حسین (ع) باشیم. جاماندگان اربعین کسانی نیستند که به دلایل مختلف مانند عدم تمکّن مالی و ... قادر به شرکت در این راهپیمایی بزرگ نیستند، بلکه جاماندگان اربعین کسانی هستند که دلشان با زیارت اربعین نیست و نمی‌توانند ارتباط قلبی با اربعین برقرار کنند.


منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین