عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۱۲۷۵
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴
مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت در گفت‌وگویی مطرح کرد:
مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه برخی از دفاتر غیرمجاز به بهانه صدور ویزای فوری از زائران هزینه بیشتری اخذ می‌کنند، گفت: زائران اربعین از تحویل مدارک خود به دفاتر غیرمجاز بپرهیزند.

عقیق:مرتضی آقایی مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو یی با اشاره به نام‌نویسی بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار زائر اربعین حسینی در سامانه سماح، اظهار داشت: با تلاش‌های صورت گرفته برای تسریع در صدور روادید زائران اربعین، تا صبح امروز یک میلیون و ۶۲۰ هزار ویزا صادر شده است.

وی با بیان اینکه روند صدور ویزا در حال انجام است، افزود: سرعت خوبی برای دریافت روادید ایجاد شده است، به طوری که در استان پرجمعیتی همچون تهران، ویزای برخی از زائران حتی تا ۴۸ ساعت پس از تحویل مدارک نیز صادر شده است.

آقایی با اشاره به اینکه ما تلاش می‌کنیم صدور ویزای زائران اربعین در روزهای باقی‌مانده با سرعت بهتری انجام شود تا زائران زودتر به این سفر معنوی مشرف شوند، خاطر نشان کرد: آن دسته از عزیزانی که تمایل به تشرف به زائران اربعین دارند، کار را به تأخیر نیندازند و هر چه سریع‌تر پس از ثبت‌نام در سامانه سماح مدارک خود را به یکی از دفاتر دارای مجوز تحویل دهند.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت به برخی تخلفات در زمینه صدور ویزای زائران اربعین اشاره کرد و گفت: متاسفانه روزهای اخیر در استان تهران به ویژه در منطقه‌ای که سفارت عراق قرار گرفته، تعدادی از دفاتر تبلیغ ویزای فوری می‌کنند، اما خواهش می‌کنیم زائران فریب این افراد را نخورده و تنها به دفاتر مجاز که با نرخ مصوب ۲۳۴ هزار و ۸۷۵ تومان نام‌نویسی دارند، مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه تنها مرجع قانونی برای صدور ویزا سامانه سماح است، خاطر نشان کرد: برخی از دفاتر غیر مجاز و متخلف پس از دریافت مدارک زائران به بهانه ویزای فوری، علاوه بر هزینه بیشتر، ویزای زائران را در زمان مقرر تحویل نداده یا ویزا جعلی صادر کردند که ما پس از گزارش‌ها با این دفاتر برخورد کردیم.

آقایی با اشاره به اینکه زائران اربعین از تحویل مدارک خود به دفاتر غیرمجاز بپرهیزند، گفت: سامانه سماح تا آخرین روز فعالیت در دسترس زائران قرار دارد و پس از پایان زمان نام‌نویسی ادامه روند صدور ویزای زائران انجام می‌شود.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین