عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۱۰۸
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۰
با حلول ماه مبارک رمضان و ایام روزه داری، نحوه صحیح تغذیه مخصوصا در سحر به یکی از دغدغه های روزه داران تبدیل می شود که توصیه کارشناسان تغذیه بهترین منبع در این مورد است.

عقیق:  برلیانت بزرگمهر، مشاور تغذیه و رژیم درمانی در گفت‌وگویی در این خصوص گفت: روزه‌داران ضمن اهمیت وِیژه برای وعده سحری باید در این وعده  کمتر از مواد پروتئینی حیوانی استفاده کنند چرا که این مواد به صورت عوره دفع می‌شوند و برای دفع‌شدن مقدار زیادی به مایعات نیاز دارند، از این رو آب بدن کم شده و فرد در طول روز دچار تشنگی و عطش می‌شود.

وی یکی دیگر از عواملی که باعث تشنگی در ماه رمضان می‌شود را مصرف زیاد چای عنوان کرد و گفت: مصرف زیاد چای باعث دفع آب بدن می‌شود و فرد را در طول روز دچار تشنگی می‌کند.

این مشاور تغذیه و رژیم درمانی همچنین به روزه‌داران توصیه کرد که در طول این ماه تا حد امکان نمک غذای خود را کاهش داده و از غذاهای کم‌نمک استفاده کند چرا که نمک باعث ایجاد تشنگی می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: استفاده سبزیجات به صورت خام و پخته در وعده سحری علاوه بر تأمین ویتامین آب زیادی را به بدن می‌رساند.

بزرگمهر افزود: بهترین غذاها برای سحری می‌تواند انواع خورشت‌های سبزی، خوراک‌هایی شامل انواع سبزیجات مثل لوبیاسبز، هویج، بامیه و غیره باشد و انواع سبزیجات را در قالب این خوراک‌ها مصرف کنند.

وی همچنین به روزه‌داران توصیه کرد حتما برنج و نان را به طور متعادل در وعده‌های غذایی خود مصرف کنند.

وی در مورد احتمال اضافه‌وزن روزه‌داران در این ماه هشدار داد و گفت: بهتر است در مواقع خنک روز در صبح یا بعد از افطار افراد پیاده‌روی کرده چرا که کم‌تحرکی و افزایش استفاده از مواد شیرین باعث افزایش وزن بسیاری از افراد می‌شود.


منبع:شبستان

211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین