عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۰۸۳۰
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۳
حسینیه حضرت فاطمه‌الزهرا(س) سپاه محمد رسول الله (ص) در روز جمعه ۲۶ مهرماه از نوباوگان حسینی میزبانی می‌کند.
عقیق:همایش نوباوگان حسینی، 7 سال است که اولین جمعه ماه صفر توسط موسسه فرهنگی مذهبی طفلان حضرت زینب (س) برگزار می‌شود امّا امسال این مراسم برای اولین‌بار به‌صورت عمومی در شهر تهران برگزار خواهد شد.

در این همایش که صبح روز جمعه 26 مهرماه در حسینیه حضرت فاطمه‌الزهرا(س) سپاه محمد رسول الله (ص) برگزار می‌شود، عموم مردم و به‌ویژه دختران خردسال حضور می‌یابند تا یک‌صدا فریاد مظلوم‌خواهی طفل سه‌ساله حضرت سید‌الشهدا(ع) را به گوش عالمیان برسانند.

نشست خبری همایش نوباوگان حسینی ظهر امروز با حضور حجت‌الاسلام سید امیر عبدالمکی عضو جامعه وعاظ انقلابی و دبیر همایش نوباوگان حسینی و سید محمد میرهاشمی جانباز 70 درصد جنگ تحمیلی و مدیرعامل موسسه طفلان زینب(س) و جمعی از اصحاب رسانه در خبرگزاری تسنیم برگزار شد.

حجت‌الاسلام عبدالملکی در ابتدای این نشست هدف از برگزاری این همایش را ابلاغ پیام عاشورا و مظلومیت آل‌الله (ع) عنوان کرد و گفت: نهضت حسینی برگرفته از رشادت سربازان بزرگ و کوچکی است که پس از گذشت 1400 سال هنوز پیام مظلومیت آنان در سراسر عالم طنین‌انداز می‌شود.

دبیر همایش نوباوگان حسینی به برنامه‌های دیگر این همایش اشاره کرد و افزود: ارائه الگوی مناسب درباره شخصیت حضرت رقیه(س) از طریق برپایی کارگاه‌های فیلم‌نامه نویسی، نقاشی، مجموعه‌های صوتی و تصویری از اقدامات دیگری است که در این همایش اجرا خواهد شد.

عبدالملکی با بیان اینکه همایش نوباوگان حسینی به بزرگترین مجمع مردمی تبدیل خواهد شد، گفت: درصدد هستیم، این همایش تا پایان ماه صفر، ثبت کشوری و در قدم بعدی ثبت جهانی(یونسکو) شود و امیدواریم این همایش در سالِ آینده در سراسر کشور برگزار شود.

دبیر جامعه وعاظ انقلابی اضافه کرد: همایش نوباوگان حسینی (ع) در ذیل بزرگداشت مجمع جهانی حضرت رقیه (س) قرار است هر ساله در اولین جمعه ماه صفر در کشورهای مختلف جهان و در ساعتی مشخص برگزار شود.

وی با بیان اینکه شناخت و معرفت حقیقی اهل‌بیت (ع) و به‌ویژه حضرت رقیه (س) برای مقابله با طاغوت‌های زمان و تطبیق آن برای جوامع امروزی می‌تواند بسیار اثرگذار باشد افزود: برگزاری این همایش جنبه فرهنگی و علمی دارد و ما می‌خواهیم پژوهشگران و نویسندگان در این عرصه حضور پیدا کنند تا بر روی شبهاتی که دشمنان وارد می‌کنند، پاسخ‌هایی قانع کننده ارائه دهند.

دبیر همایش نوباوگان حسینی با تاکید بر این اینکه اهداف بلند مدتی برای  این همایش ترسیم شده است، خاطرنشان کرد: از جمله هدف ما تشکیل یک موسسه خیریه برای کودکان مبتلا به بیماری است. موسسه‌ای همچون موسسه محک که زیر نظر مجمع جهانی حضرت رقیه (س) فعالیت کند. همچنین در تلاش هستیم با کمک خیّرین بحث کمک تحصیلی و جمع‌آوری لوازم‌التحریر را در دستور کار قرار دهیم. همچنین قرار است در حد بضاعت خودمان در مناطق دورافتاده مدرسه‌هایی را در حد دو تا سه اتاق به نام حضرت رقیه (س) احداث کنیم.

سید محمد میرهاشمی مدیرعامل موسسه طفلان زینب(س) نیز در ادامه این نشست خبری به برنامه‌های فرهنگی موسسه طفلان زینت(س) اشاره کرد و گفت: ایده این موسسه از سال 62 به ذهن ایثارگران  لشکر 27 محمد رسول الله (ص) افتاد و  آغاز فعالیت آن با تشکیل هیات ایثارگری شکل گرفت. پس از جنگ، فعالیت‌های آموزشی و تربیتی محور برنامه‌های این موسسه فرهنگی قرار گرفت و برگزاری جلسات مداوم آموزش قرآن و تربیت نسل جوان شاعر و مداح در کنار جلسات مذهبی از اقدامات فرهنگی این سال‌ها است.

وی افزود: مجموعه فعالیت‌های این موسسه بدون وابستگی به دولت و کاملاً مردم نهاد و در حوزه‌های مختلف آموزشی برای مقاطع سنی مختلف اجرا می‌شود.

میرهاشمی درباره همایش ریحانة‌الحسین (ع) گفت: 7 سال پیش کلید برپایی این همایش در سطح موسسه زده شد و مورد استقبال عموم قرار گرفت و به همین جهت، تصمیم گرفتیم امسال این همایش را در سطح شهر تهران برگزار کنیم.

وی جریان‌سازی و  توسعه سبک زندگی اسلامی را محور برپایی این همایش دانست و گفت: رهبر انقلاب روز گذشته در بیاناتشان به سبک زندگی اسلامی تاکید کردند و ما با برپایی این همایش بنا داریم سبک زندگی عاشورایی را مورد بررسی قرار دهیم.

میرهاشمی اضافه کرد: این همایش صرفِ اجتماع هیات نیست بلکه قرار است مسائلی همچون  نوباوگان حسینی و فرهنگ عاشورایی، نوباوگان حسینی و فرهنگ اجتماعی، نوباوگان حسینی و فرهنگ مقاومت، نوباوگان حسینی عفاف و حجاب و نوباوگان حسینی به اجرا گذاشته شود.

مدیرعامل موسسه طفلان زینب(س) خاطرنشان کرد: هر کدام از بزرگان کربلا می‌توانند معانی تربیتی مهمی را در زندگی به ما ارائه دهند و کودکان که در سن رشد هستند می‌توانند با بهره‌گیری از رفتارهای حضرت رقیه (س) در آینده جامعه تاثیر بیشتری داشته باشند.

میرهاشمی با بیان اینکه جوایز و اسباب بازی‌ برای شرکت کنندگان تهیه و تدارک دیده شده است افزود: در این همایش از خانواده معظم شهدای مدافع حرم و به‌ویژه فرزندان شهدای گرانقدر کشورمان تجلیل بعمل می‌آید. در صدد هستیم نوباوگان یمنی را نیز در این مراسم بیاوریم و مقدمات آن را با سفارت یمن انجام داده‌ایم.


منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین