عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۰۶۶
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۴
توصیه های مهدوی حجت الاسلام کفیل در ماه مبارک رمضان؛
پژوهشگر مهدوی بااشاره به اهمیت ترک گناه در ماه مبارک رمضان گفت: بهتر است تا قرائت ختم قرآن، اعمال، صدقات و حتی تناول افطاری و سحری را در این ماه به قصد سلامتی و تعجیل در فرج امام عصر(عج) قرار دهیم.

عقیق:حجت الاسلام محمدصادق کفیل، کارشناس مهدوی در گفتگویی بهترین راه جذب فیوضات در ماه مبارک رمضان را ترک گناه دانست و گفت: باتوجه به اینکه ماه مبارک رمضان ماه پیوند با حضرت حق است. بهترین راه ترک گناه روزه است، خداوند روزه را قرارداد تا علاوه بر گناه نکردن از برکات ماه رمضان نیز استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه تنها راه استفاده از فیوضات ماه مبارک رمضان توجه ویژه به واسطه فیض یعنی امام زمان(عج) است، گفت: باید توجه داشت که هر فیضی که در این ماه به انسان می رسد، به واسطه وجود امام عصر(ع) است و هرچه پیوند ما با حضرت بیشتر باشد، درک فیض ازسوی ما بیشتر است.
حجت الاسلام کفیل اوج فیوضات ماه مبارک رمضان را که فیض سال و عمر به حساب می آید؛ در شب قدر دانست و خاطرنشان کرد: شب قدر شب عرضه اعمال بر امام زمان(عج) است و رقم زدن اعمال توسط امام عصر(ع) صورت می گیرد.
این پژوهشگر مهدوی بااشاره به دعا کردن که یکی از اعمال شب قدر است، اظهارداشت: با توجه به اینکه شب قدر شب تقدیر قضای الهی است و دعا، قضای قطعی خدای متعال را تغییر می دهد، خواندن دعای فرج و سلامتی امام زمان(عج) بسیار در این شب ها سفارش شده است.
وی بااشاره به روایتی مبنی بر اینکه در شب قدر هرچه می توانید دعای فرج را بخوانید، گفت: در هر حالتی چه نشسته و چه ایستاده خواندن دعای فرج سفارش شده است. بنابراین یکی از مهمترین دعاها در این شب ها دعای فرج و سلامتی امام عصر(ع) است.
حجت الاسلام کفیل با بیان اینکه دعای افطار منتظران امام زمان(ع) باید خواسته ها و مطالبات ایشان باشد، تصریح کرد: در وقت افطار باید اول دعا برای مطالبات امام عصر(ع) باشد؛ چراکه جلوه عشق روزه داران عاشق، عشق به یوسف زهرا(س) است و تمام توجهشان به امام زمان(عج) است.
رئیس مرکز تخصصی نماز، سوره زمان افطار و سحر را سوره قدر دانست و افزود: سوره قدر سوره امامت و ولایت است و خواندن این سوره در سحر و افطار ماه مبارک رمضان سفارش شده است؛ چراکه حلقه اتصال سحر و افطار سوره قدر است و سخن از نزول ملائکه بر امام عصر(ع) است.
وی با بیان اینکه یکی از دعاهای وارد شده بعد از هر نماز دعای "اللهم ادخل اهل القبور السرور ....." است، گفت: در ترجمه این دعا آمده است که خدایا همه گرسنگان را سیر کن، همه بی لباس ها را بپوشان، همه مریض ها را شفا بده و .... بنابراین تجلی همه این دعاها ظهور حضرت مهدی(ع) است و عملی شدن همه این دعاها با ظهور امام زمان(عج) به تحقق می رسد.
حجت الاسلام کفیل خاطرنشان کرد: آنچه بیشتر از همه امام زمان(عج) را آزرده خاطر و ناراحت می کند، گناه است، پس در این صورت اگر توجه داشته باشیم که گناه نافرمانی و معصیت است و امام زمانمان را اذیت می کند؛ باید در ترک آن کوشش کنیم.
این پژوهشگر مهدوی ماه مبارک رمضان را ماه ترک گناه دانست و بیان داشت: با مبارزه با نفس اماره در یک ماه باید تغییر اساسی در زندگی ایجاد کنیم. به طور مثال یک ماه ماهواره را جمع کنیم، موسیقی گوش ندهیم، دروغ نگوییم و در کسب و کار حلال بکوشیم.
وی افزود: اگر در این ماه موفق به ترک گناه شویم، می توانیم از نورانیت ماه مبارک رمضان استفاده کنیم و این نورانیت یعنی پیوند با امام عصر(ع) و شناخت مقامات یوسف زهرا(س).
حجت الاسلام کفیل توصیه کرد: در این ماه بیش از اینکه به کثرت عمل بیندیشیم، تمام دغدغه مان ترک گناه باشد.
رئیس مرکز تخصصی نماز تاکیدکرد: بهتر است تا قرائت ختم قرآن، اعمال، صدقات و حتی تناول افطاری و سحری را به قصد سلامتی و تعجیل در فرج امام عصر(عج) قرار دهیم.

منبع:شبستان
211008



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین