عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۰۳۴۳
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳
حضرت آیت الله علوی گرگانی:
اربعین حسینی فرهنگی است که باید زنده نگه داشته شود تا اسلام حیات دوباره داشته باشد.
عقیق:حضرت آیت الله علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای قرارگاه اربعین گفتند: خدای متعال لقب امام حسین(ع) را ثارالله نام نهادند، این یعنی وجود امام حسین(ع) را خونی از خدا فرض کردند.

معظم له بیان داشتند: این حرف بدان معنا است که امام حسین(ع) همه چیز خود را فدای خدا کرد، خدای متعال هم برای قدر دانی از حرکت این امام(ع) هر چه را که حضرت درخواست کند، انجام خواهند داد.

ایشان افزودند: این مسئله از مرحوم بحر العلوم سؤال شد و این عالم همین را پاسخ دادند؛ حضرت همه چیز را فدا کرد، خدا برای اینکه از این عمل قدر دانی کند باید چیزی را به امام دهد که با عمل ایشان مساوی باشد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: این همه زن و بچه در روز اربعین با پای پیاده خود را به کربلا می رساند این نشان می دهد، خدا حرارت عشق به اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) را درقلب مؤمنین و عشاق روشن کرده است.

معظم له بیان داشتند: اربعین حسینی فرهنگی است که باید زنده نگه داشته شود تا اسلام حیات دوباره داشته باشد.

حضور زائرین اربعینی از۱۶ کشور خارجی درکربلای معلا

لازم به ذکر است در طی دو سال گذشته ۱۴۰هزار نفر از ۱۶ کشور خارجی با پای پیاده در اربعین حسینی حضور یافتند.

امسال نیز برآورد این است از ۱۶ کشور خارجی در اربعین حاضر شوند. بر پایه گزارشات رسیده این زائرین در سالهای گذشته در مصلی قدس اسکان داده می شدند، ولی امسال باهمکاری تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در  صحن جواد الائمه(ع) به مدت سه روز اسکان داده خواهند شد.

این زائرین عمدتا از کشور پاکستان خواهند بود.

 



منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین