عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۹۵۵۶
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷
مدیر پروژه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات در کاظمین با اشاره به تکمیل شبستان غربی حرم امامین جوادین(ع) از افتتاح دو شبستان شرقی و غربی به طور هم‌زمان بعد از ماه محرم خبر داد.
عقیق:عباس رضائی‌نسب مدیر پروژه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات در شهر کاظمین در گفت‌وگویی با اشاره به طرح توسعه حرم امامین جوادین (ع)، اظهار داشت: طرح مسقف‌سازی صحن‌های شرقی و غربی حرم مطهر امامین جوادین (ع) در کاظمین از مدت‌ها قبل اجرایی شده است و مراحل پایانی را طی می‌کند.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح مسقف‌سازی صحن‌های شرقی و غربی حرم امامین جوادین (ع) از روش‌های نوینی استفاده شده است، افزود: در این طرح گچ‌بری‌ و آینه‌کاری‌ منحصر به فردی استفاده شده است که کیفیت و طول عمر زیادی دارد.
مدیر پروژه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات در شهر کاظمین با اشاره به اینکه شبستان‌های شرقی و غربی در دو سمت مسجد تاریخی صفوی که پشت مضجع امامین جوادین (ع) قرار دارد، بنا شده است، خاطر نشان کرد: با افتتاح این دو شبستان فضای مسقف حرم به دو هزار و ۵۰۰ مترمربع افزایش می‌یابد؛ به طوری که یک‌هزار متر مربع به فضای زیارتی بخش بانوان و یک‌هزار و ۵۰۰مترمربع به بخش زیارتی آقایان افزوده خواهد شد.


رضائی‌نسب با بیان اینکه صحن شرقی و غربی حرم امامین جوادین (ع) قرار بود عید غدیر امسال افتتاح شود، گفت: با توجه به وجود مشکلاتی، امکان افتتاح این شبستان در زمان مقرر نبود البته شبستان غربی که مربوط به بخش بانوان است آماده بهره‌برداری بود، اما شبستان شرقی هنوز تکمیل نشده است. به همین دلیل قرار است پس از تکمیل نهایی، هر دو شبستان به طور هم‌زمان بعد از ماه محرم افتتاح شوند.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین