عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۹۵۴۲
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: آتش قیامت بسیار هولناک است؛ اما عمل به دستورات قرآن و اهل‌بیت(ع) کار پرمشقتی نیست و انسان را از آتش دور می‌کند.
عقیق: حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه سه‌شنبه 20 مرداد به مناسبت سوگواری شهادت حضرت سیدالشهداء(ع) که در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) برگزار شد، گفت: قرآن مجید کتاب خدا تمام مردم عالم را به دو گروه سعادت‌مندان و اهل شقاوت تقسیم کرده است.
وی افزود: خداوند در پایان سوره مبارکه هود فقط به عاقبت سعادتمندان و افراد شقی اشاره کرده است و اینکه سبب سعادت و شقاوت چیست در آیات و روایات دیگر قرآن مطرح است.
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه چقدر نیکو و شایسته است که ما با همه وجود خود کلام خدا قرآن مجید و کلام اهل بیت(ع) را که هم وزن کلام خداست باور کنیم، اظهار داشت: خداوند در پایان سوره هود می‌فرمایند بدون شک روز قیامت آمدنی است، افزون بر خبر خداوند در کتاب های نازل شده پیامبران هم همواره از آمدن قیامت خبر دادند.
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با استناد به بخشی از خطبه‌های امیرمومنان امام علی(ع) درباره قیامت؛ عنوان کرد: اثبات قیامت دلیل عقلی و عرفانی ندارد زیرا مساله حقی است، قیامت روزی است که خداوند متعال خبر آمدن آن را در قرآن کریم و به واسطه پیامبران ابلاغ کرده است.
وی افزود: در آیات ابتدایی سوره هود خداوند می‌فرمایند روز قیامت آمدنی است و آنروز یک نفر قدرت سخن گفتن ندارد؛ مگر اینکه خداوند به او اجازه دهد، بر اساس فرمایش امام صادق(ع) روز قیامت نخستین کسی که اجازه سخن گفتن پیدا می‌کند پیامبر(ص) است در حالی که قرآن و اهل‌بیت(ع) را به همراه دارد از خدا می‌خواهد که از مردم بپرسد با این دو چگونه رفتار کردند.
مفسر قرآن کریم با بیان اینکه اگر ما به دستورات قرآن مجید و اهل بیت(ع) عمل کنیم و روز قیامت از ما شکایت نخواهند کرد؛ گفت: درباره عمل به قرآن تمام آیات آن متوجه ما نیست بلکه بخشی از آیات متوجه ما است. برای هر کس در هر جایگاهی بخشی از آیات مسوولیت‌زا است؛ بنابراین عمل به دستورات الهی کار پرمشقتی نیست. پدران، مادران، همسران، معلمان، مسوولان، حاکمان و غیره هر کس در جایگاه خود به بخشی از آیات باید عمل کند.
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه اهل شقاوت روز قیامت در آتش هستند، ابراز کرد: پروردگار عالم در قرآن مجید روشن کردن آتش جهنم را از خود نفی کرده است و فرموده که انسان با اعمال خود آن را روشن می‌کند و سفارش کرده که بپرهیزید از آتشی که آتش‌افروز آن خود انسان است.
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه پروردگار همه محبت و لطف است و در ابتدای هر سوره آیات از قرآن مجید را با رحمن و رحیم آغاز می‌کند، ابراز کرد: معمار و مهندس جهنم خود مردم هستند، خداوند به زبان 124 هزار پیامبر فرموده است که برای خود آتش افروزی نکنید.
وی با استناد به روایتی از امام جواد(ع) مبنی بر اینکه مومن باید از هر کس نصیحت را شنیده و آن را قبول کرده و تکبر نکند، خاطرنشان کرد: قبول نصیحت در زندگی بسیار موثر است؛ بنابراین کاری کنید درگیر آتش قیامت نشوید زیرا که آتش قیامت به صورت غیرقابل وصفی عذاب‌آور است.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین