عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۹۴۳
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۲ - ۰۵:۱۹
هر روز از ماه مبارک رمضان با پیشنهادهایی متنوع منتظر شماییم(روز اول)
"عقیق" در روزهای ماه مبارک رمضان، در "سفره خانه معنوی" خود، منتظر شما مهمانان الهی خواهد بود.
عقیق: پایگاه اطلاع رسانی محافل مذهبی؛ "عقیق" در روزهای ماه مبارک رمضان، در "سفره خانه معنوی" خود، منتظر شما مهمانان الهی خواهد بود. آنچه تدارک دیده ایم سفره ای است ساده و کوچک اما پربار و مفید. فایل های صوتی ویژه اعمال و ادعیه روزانه و متن هایی که کوتاه ولی کاربردی و قابل استفاده هستند و هر کس به فراخور زمان و حال خود می تواند از این سفره معنوی بهره برداری کند.

نطرات و پیشنهادات خود درباره هرچه مفیدتر شدن این ضیافت را از ما دریغ نکنید.



دعای روز اول ماه مبارک رمضان :
 
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
اللهمَ  اجْعلْ صِیامی فـیه صِیـام الصّائِمینَ وقیامی فیهِ قیامَ القائِمینَ ونَبّهْنی فیهِ عن نَومَةِ الغافِلینَ وهَبْ لی جُرمی فیهِ یا الهَ العالَمینَ واعْفُ عنّی یا عافیاً عنِ المجْرمینَ.

خدایا قرار بده روزه مرا در آن روزه داران واقعى وقیام وعبادتم در آن قیام شب زنده داران وبیدارم نما در آن از خواب بى خبران وببخش به من جنایتم را در این روز اى معبود جهانیان ودر گذر از من اى بخشنده جنایات کاران.
 



ادعیه مشترک ماه مبارک رمضان+صوت
:

 
دعای "یا علی و یا عظیم":


 



دعای "اللهم ادخل علی اهل اقبور سرور" :
 




 دعای "اللهم هذا شهر رمضان":
 




دعای "اللهم الرزقنی حج بیتک الحرام":
 





 


 

برشی از دعای "ابو حمزه ثمالی" (بخش اول)


« اِلهى لا تُؤَدِّبْنى بِعُقوُبَتِکَ وَلا تَمْکُرْ بى فى حيلَتِکَ مِنْ اَيْنَ لِىَ الْخَيْرُ يا رَبِّ وَلا يوُجَدُ اِلاّ مِنْ عِنْدِکَ وَمِنْ اَيْنَ ِىَ النَّجاهُ وَلا تُسْتَطاعُ اِلاّ بِکَ لاَ الَّذى اَحْسَنَ اسْتَغْنى عَنْ عَوْنِکَ وَرَحْمَتِکَ وَلاَ الَّذى اَسآءَ وَاجْتَرَءَ عَلَيْکَ وَلَمْ يُرْضِکَ خَرَجَ عَنْ قُدْرَتِکَ يا رَبِّ يا رَبِّ يا رَبِّ [بِکَ] عَرَفْتُکَ وَاَنْتَ دَلَلْتَنى عَلَيْکَ وَدَعَوْتَنى اِلَيْکَ وَلَوْلا اَنْتَ لَمْ اَدْرِ ما اَنْتَ اَلْحَمْدُ لِلّهِ الَّذى اَدْعوُهُ فَيُجيبُنى وَاِنْ کُنْتُ بَطيَّئاً حينَ يَدْعوُنى وَالْحَمْدُ لِلّهِ الَّذى اَسْئَلُهُ فَيُعْطينى وَاِنْ کُنْتُ بَخيلاً حينَ يَسْتَقْرِضُنى وَالْحَمْدُ لِلّهِ الَّذى اُناديهِ کُلَّما شِئْتُ لِحاجَتى وَاَخْلوُ بِهِ حَيْثُ شِئْتُ لِسِرِّى بِغَيْرِ شَفيعٍ فَيَقْضى لى حاجَتى ...
 
خدايا مرا به مجازات و عقوبتت ادب مکن و مکر مکن به من با حيله ات.
از کجا خيرى بدست آورم اى پروردگار من با اينکه خيرى يافت نشود جز در پيش تو و از کجا راه نجاتى برايم باشد با اينکه نجاتى نتوان يافت جز به کمک تو.
نه آن کس که نيکى کند بى نياز است از کمک تو و رحمتت و نه آنکس که بد کند و دليرى بر تو کند و خوشنوديت نجويد از تحت قدرت تو بيرون رود.
اى پروردگار من ...بوسيله خودت من ترا شناختم و تو مرا برخود راهنمايى کردى و بسوى خود خواندى و اگر تو نبودى من ندانستم که تو کسيتى.
 ستايش خدايى را که مى خوانمش و او پاسخم دهد و اگرچه وقتى مى خواندم بکندى به درگاهش روم
 و ستايش خدايى را که مى خواهم از او و به من عطا مى کند و اگرچه در هنگامى که او از من چيزى قرض خواهد من بخل کنم
 و ستايش خدايى را که هرگاه براى حاجتى بخواهم او را ندا کنم و هر زمان بخواهم براى راز و نياز بدون واسطه با او خلوت کنم و او حاجتم را برآورد...»   
   
 

حدیث روز:
قال امیرالمومنین (علیه السلام): «فرض الله ... الصیام اِبتلاء ِلاخلاص الخَلق؛

خداوند روزه را واجب کرد تا به وسیله آن اخلاص خلق را بیازماید.» نهج البلاغه، حکمت 252


منبر امروز

برشی از درس اخلاق آیت الله مظاهری : «... پيغمبر اكرم‌ مي‌فرمايند «... فی ايام‌ دهركم‌ نفخات‌ ألا‌ فتعرضوا لها» اين‌ نسيم‌هاي‌ رحمت‌ مي‌وزد مواظب‌ باشيد خود را در معرض‌ اين‌ نسيم‌ها قرار دهيد. حيف‌ است‌ كه‌ ماه‌ مبارك‌ رمضان‌ بيايد، ما هم‌ سي‌ تا روزه‌ بگيريم، در ‌ نماز جماعت‌ امام‌ جماعت‌ هم‌ باشيم،‌ سي‌ تا منبر هم‌ برويم؛‌ اما به‌ قول‌ روايت‌ ما آخر ماه‌ مبارك‌ رمضان‌ مثل‌ اول‌ [باشیم] كه‌ آنجا دارد مثل‌ الاغ‌ كه‌ در آسياب‌ دور خودش‌ گرديده،‌ شب‌ كه‌ شد هيچ‌ جا اصلاً راه‌ نرفته‌ است.‌ و بسياري‌ چنين‌ هستند كه‌ ماه‌ مبارك‌ رمضان‌ مي‌آيد روزه‌ را گرفتند و روزه‌ صحيح‌ هم‌ گرفتند، نماز جماعت‌ خواندند، امام‌ جماعت‌ بوده‌، ثواب‌ هم‌ گرفته‌ است،‌ صحيح‌ هم‌ بوده‌ است؛‌ اما حركت‌، كمال‌ اصلاً نبوده‌ است.‌ يك‌ ذره‌ جلو رفته‌ باشد، يك‌ مو جلو رفته‌ باشد، نرفته‌ است‌ و اين‌ جلو رفتن‌ و لو يك‌ قدم،‌ خوب‌ اين‌ توجه‌ مي‌خواهد توجه‌ توجه‌ توجه‌.  استاد بزرگوار ما استاد «علامه‌ طباطبايي»‌ اين‌ جمله‌ را مرتب‌ مي‌گفتند تا از دنيا رفتند: «توجه‌ توجه‌ توجه»


یک نکته برای بانوان بهشتی :

زندگی تان را بر پایه اسراف قرار ندهید، زندگی را ساده قرار دهید. زندگی را آن طوری که خدای متعال می پسندد قرار دهید و از طیبات الهی بهره مند شوید بر حسب اعتدال و عدالت. هم اعتدال و میانه روی و هم عدالت. یعنی ملاحظه انصاف را بکنید، ببینید دیگران چطوری اند. خیلی بین خودتان و دیگران فاصله درست نکنید...اسیر تجملات و تشریفات و چشم و هم چشمی ها نشوید. خودتان را در دام مسابقه مادی در امر زندگی نیندازید. هیچ کس در این مسابقه، خوشبخت و کامیاب نمی شود. این ظواهرِ زرق و برق دارِ زندگی شخصی، این ها هیچ کدام انسان را نه خوشبخت می کند، نه دلشاد و راضی می کند... (رهنمودهای مقام معظم رهبری به زوج های جوان)


یک نکته برای مردان بهشتی:

به شما عرض می کنم: ما شما را دعوت نمی کنیم به زُهد سلمان و ابوذر. بین امثال من و شما، با سلمان و ابوذر، فاصله خیلی زیاد است. ما هرگز ـ نه من و نه شما ـ طاقت آن چیزها را و آن علوّ و عروج و آن والایی را نداریم که بخواهیم خودمان را به آن چیزها برسانیم. یا مثلاً فرض کنید که آرزوی آن را حتّی در دلمان بیاوریم. اما من این را عرض می کنم که اگر بین ما و آن ها، زندگی ما و زندگی آن ها، هزار درجه فاصله است، می شود این هزار درجه را، ده درجه، بیست درجه، صد درجه کم کرد. خودمان را به زندگی آن ها نزدیک کنیم. قناعت کنید، از قناعت خجالت نکشید. بعضی ها خیال می کنند که قناعت مال آدم های تهی دست و فقیر است و اگر آدم (وضع مالی خوبی) داشت، دیگر لازم نیست قناعت کند. نه، قناعت یعنی در حد لازم، در حد کفایت، انسان توقف کند.
(رهنمودهای مقام معظم رهبری به زوج های جوان)


 
211005

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
0
0
عااااااااااااااااااالیه
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین