عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۸۸۶۵
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۹
حجت الاسلام و المسلمین مومنی مطرح کرد:
تمسک به عترت سه مرحله دارد، نخست معرفت است که اغلب مشکلات چون فراموشی غدیر و ارزش های غدیر و کربلا به خاطر عدم معرفت به عترت بود، دومین مرحله محبت به عترت بعد از معرفت است و سوم قبول ولایت است.
عقیق: حجت الاسلام سید حسین مومنی، شامگاه سه شنبه در جشن بزرگ غدیر هیئت رزمندگان اسلام اصفهان گفت :پیامبر اکرم(ص) در سفر جحة الوداع پاسخ این سؤال را فرمودند که البته بارها بارها قبل از آن هم این مطلب را برای امت اسلامی فرموده بودند. رسول الله(ص) می فرماید که دور علی(ع) باشید و از علی(ع) دور نشوید که اگر غیر از این باشد منحرف خواهید شد. حضرت در خطبه غدیریه فرمودند من از میان شما می روم، ولی دو ثقل اکبر و اصغر که قران و عترت هست را میان شما قرار می دهم که  هر دو با هم عامل سعادت شما خواهند بود.

حجت الاسلام مومنی خاطرنشان کرد: فرمولی که اهل بیت(ع) در مسیر دین برای ما قرار دادند عبارت از توحید، ولایت و شریعت است. انسان از رهگذر ولایت به کمک شریعت به توحید می رسد.

وی اذعان کرد: جریان نفاق از زمان غدیر خم درصدد بود که بیان کند ما فقط با شریعت به توحید می رسیم و ولایت جایگاهی ندارد؛ توجه وت مسک به قرآن امری ضروری برای رسیدن به سعادت است؛ تمسک قرآن یعنی اول خواندن قرآن، دوم درک مفاهیم قرآن و سپس عمل به قرآن است، هر دردی به واسطه قرآن برطرف می شود، اما تمسک به عترت سه مرحله دارد، نخست معرفت است که اغلب مشکلات چون فراموشی غدیر و ارزش های غدیر و کربلا و... به خاطر عدم معرفت به عترت بود، دومین مرحله محبت به عترت بعد از معرفت است و سوم قبول ولایت است.

وی تاکید کرد: اگر معرفت و محبت عترت انجام شود، قطعا ولایت اهل بیت(ع) ایجاد می شود. در خطبه غدیر پیامبر می فرماید «باطن قرآن را کسی جز فردی که من دستش را بالا گرفتم نمی تواند بیان کند و آن علی است و او وصی به حق من است».

کارشناس دینی عنوان کرد: در روایتی آمده است پیامبر(ص)  به سلمان فرمود «محبت علی آتش جهنم را حرام می کند. خداوند در شب معراج فرمود «وَلَايَةُ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ حِصْنِي فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِي أَمِنَ مِنْ عَذَابِي».

سخنران مراسم با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم و کاهش ارزش پول ملی، اظهار کرد: پول رایج در مملکت اگر پشتوانه ارزی نداشته باشد، اقتصاد مملکت را دچار مشکل می کند.

وی با بیان اینکه بنابراین می گویند که پول و اقتصاد یک کشور باید عقبه داشته باشد و یا بیان می کنند یک کشتی در دریا اگر یک لنگر سنگین نداشته باشد، در جزر و مد دجار تلاطم می شود، تصریح کرد: حیات و زندگی ما دقیقا چنین است، لذا باید چه کنیم که زندگی دچار نابسامانی و تلاطم نشود و گرفتار درد چه کنم چه کنم نشویم؟


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین