عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۸۷۳۳
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۹
مدیر حوزه علمیه مازندران در جمع طلاب:
مدیر حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تلاش و کوشش طلاب در مسیر علم آموزی تأکید کرد و گفت: ولایت پذیری تنها به حرف زدن نیست، بلکه کسی که ولایت علی(ع) را می پذیرد باید خود را نیز به او بسپارد.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران، در آغاز دوره میثاق طلبگی حوزه علمیه استان مازندران، در بهشهر با تبریک ایام دهه امامت و ولایت، از غدیر به عنوان یکی از بزرگترین اعیاد اسلامی یاد کرد و افزود: غدیر یکی از برترین اعیاد در جوامع حدیثی ما است.

وی با اشاره به این که پیامبر گرامی اسلام(ص) در صلح، سفر، جنگ و مناسبت های مختلف امام علی(ع) را جانشین خود معرفی کردند، افزود: در حجة الوداع این مسأله به طور رسمی و با حضور ۱۲۰ هزار نفر از سوی پیامبر(ص) مطرح شد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که پیامبر گرامی اسلام(ص) از سوی خداوند متعال مأمور بودند که  مسأله جانشینی را در آن روز مهم ابلاغ کنند، بیان داشت: اهمیت این مسأله تا جایی بود که خداوند متعال به پیامبر(ص) فرمودند اگر این ابلاغ صورت نگیرد ۲۳ سال تلاش و تبلیغ حضرت ناقص خواهد ماند.

وی با تأکید بر این که رسالت و دین پیامبر(ص) با ولایت و امامت علی(ع) گره خورده است، افزود: این مسأله نشان دهنده اهمیت ولایت امیرالمؤمنین(ع) است که امروز نیز باید به آن توجه ویژه شود.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ولی، ولایت یا صاحب ولایت کسی است که سرپرستی چیزی را با علم و قدرت تام بر عهده دارد، گفت:  کسی که تنها محبت علی(ع) را بپذیرد، اما خودش را به دست حضرت نسپارد، ولایت ایشان را نپذیرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی اظهار کرد: ولایت پذیری تنها به حرف زدن نیست، بلکه کسی که ولایت علی(ع) را می پذیرد باید خود را نیز به او بسپارد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت تلاش و کوشش طلاب در مسیر علم آموزی تأکید کرد و گفت: طلاب باید از همه فرصت هایی که در اختیار دارند در جهت کسب علم دین بهره گیرند.

وی با بیان این که تلاش و کوشش یک طلبه زمینه سعادت و رستگاری او را فراهم خواهد کرد، افزود: طلاب جوان، امروز می توانند با تلاش و ممارست از فرصت های به وجود آمده نهایت بهره علمی را ببرند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که برخی مسائل مانع دریافت پیام های ملکوتی از سوی طلاب می شود، گفت: این گناه ها و موانع انسان را در چاله ها می اندازد و مانع از دریافت پیام های الهی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، نارضایتی پدر و مادر را یکی از این موانع دانست و خاطرنشان کرد: رضایت والدین موجب رشد علمی و معنوی طلاب و موفقیت آنها در مسیری که در آن قرار دارند، می شود.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین