عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۸۷۱۵
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵
حجت الاسلام سرلک با اشاره به اهمیت خطبه غدیر درباره توصیه قرآن به پیامبر اکرم (ص) درباره رسالت و بیان این خطبه گفت.
عقیق:چند سالی است که در تقویم این کشور روز عید قربان تا عید غدیر به عنوان دهه امامت و ولایت نامگذاری شده است، ایامی که بسیاری از مسلمانان به ویژه شیعیان، آن را در کشور خود جشن می گیرند و مبلغان به ترویج فرهنگ ولایت‌مداری می پردازند.

بر همین اساس، همزمان با آغاز دهه امامت و ولایت، حجت الاسلام والمسلمین علی سرلک سخنران و کارشناس علوم دینی - قرآنی در گفتگویی به برخی سوال های مطرح شده درباره اهل بیت پرداخت و گفت: خطبه شریف غدیر، قاموس موحدان عالم است، کسانی که می خواهند به حقیقت توحید راه پیدا کنند و از سرچشمه توحید سیراب شوند و جرعه نوش باشند، باید زانوی تفکر و ادب در پیشگاه این خطبه بزنند و بدانند که رسول خدا (ص) در آن خطبه چه بیان کرده اند.

وی ادامه داد: قرآن می فرماید: «اگر مسئله ولایت امیرالمومنین (ع) را ابلاغ نکنی، گویی هیچ باری را برنداشتی و بیست و سه سال رنج رسالت تو برباد خواهد رفت.» ما اگر در پیشگاه این خطبه شریف و نورانی زانو بزنیم متوجه خواهیم شد که دغدغه اصلی رسول خدا (ص) ماجرای توحید است و رسالت پیامبر(ص) با توحید آغاز شد و پیامبر اکرم(ص) خداوند را با اسما و صفات گوناگون یاد کردند. دین و توحید، سرچشمه زلالی است که بنا دارد ما را سیراب کند، سرچشمه توحید و بندگی خداست، کسانی که بندگی خدا را می کنند، ظرفیت و لیاقت دارند که از محبت اهل بیت (ع) بهره مند شوند.

  • شما در ادامه می توانید سخنرانی کامل حجت الاسلام والمسلمین سرلک را در ویدیو زیر مشاهده کنید.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین