عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۸۳۸۵
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تأکید کرد:
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه نماز در قیام حسینی جایگاه ویژه‌ای دارد، گفت: باید عزاداران و هیئت‌های مذهبی به برپایی نماز در محافل و مجالس سوگواری ماه محرم اهتمام بیشتری داشته باشند.
عقیق:حجت‌الاسلام علی خادمی، امروز در نشست هماهنگی ماه محرم، بر اهتمام بیشتر عزاداران و هیئت‌های مذهبی بر برپایی نماز در مراسم و محافل عزاداری ماه محرم تأکید کرد.

وی افزود: هزار و 400 سال است که عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) هر ساله باشکوه‌تر از سال قبل برگزار می‌شود و این به این دلیل است که شروع و پایان رشادت و قیام اباعبدالله الحسین (ع) به اهمیت و کیفیت نماز اشاره می‌کند.

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: در قلب مؤمن حرارتی از اباعبدالله الحسین(ع) وجود دارد که این حرارت هرگز سرد نخواهد شد و به همین دلیل دشمنان و بدخواهان اسلام و نظام هم برای خود روحانی دارند، عزاداری می‌کنند، جوان تربیت می‌کنند، موکب می‌زنند و برخی از جوان‌ها هم بدون هیچ شناختی از اباعبدالله الحسین(ع) به هر محفل عزاداری می‌روند، به حساب خود عزاداری می‌کنند و لقلقه زبانشان هم حسین، حسین است.

وی با بیان اینکه کربلا تقابل تفکرها و اندیشه‌ها است، خاطرنشان کرد: نماز، روزه، زکات و مسجد از تعاریف اسلام است و اباعبدالله الحسین(ع) در این باره می‌فرماید که کربلا تقبل تفکرها و تقابل اندیشه‌ها است.

حجت‌الاسلام خادمی ادامه داد: عزاداری امام حسین(ع) هیاهو نیست، داد و بیداد و آهن را بلند کردن نیست، بلکه حسین(ع) به بلندای تاریخ بوده و هر کس به اندازه نیاز خود حسین را می‌فهمد، ازاین‌رو هرچه بیشتر به اباعبدالله الحسین(ع) نیازمند باشیم بیشتر او را می‌شناسیم.

عضو شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اهمیت گریستن برای امام حسین(ع)، اظهار کرد: بر اساس روایات اسلامی گریستن بر مصیبت کربلا و عاشورا موجب بخشودگی گناهان می‌شود.

وی گفت: گریه کردن برای امام حسین(ع) حتی اگر به اندازه پر مگسی باشد موجب خاموشی آتش، وجوب ورود به بهشت برین، بخشیده شدن گناهان و اجر و پاداش بسیار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی عزاداری برای سید و سالار شهیدان را دارای آثار وضعی متعددی دانست و افزود: تأثیر محفل و مجلس امام حسین(ع) به‌اندازه‌ای است که حتی اگر با انبوهی از مشکلات نیز وارد مراسم عزاداری اباعبدالله(ع) شویم، هنگام خارج شدن حتماً احساس سبکی و آرامش خواهیم کرد.



منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین