عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۸۱۶۳
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸
چاپ چهارم کتاب «هنر اهل بیت (ع)» توسط نشر شهید کاظمی منتشر شد.

عقیق:کتاب «هنر اهل بیت (علیه السلام)» کتابی است که به باورها و اعتقادات رزمندگان در جنگ هشت سال دفاع مقدس می پردازد و نگاهی دارد به آنانی که پس از جنگ می خواهند با سیره و اندیشه و انگیزه آسمانی مردان بی ادعا آشنا شوند.
هنر اهل بیت کتابیست که به گفته همسر و دوستان نزدیک شهید محسن حججی، کتاب مورد علاقه این شهید مدافع حرم بوده است و این کتاب همیشه همراهش بوده و هرجا و هرزمان که وقت آزاد پیدا می‌کرده است به مطالعه آن می پرداخته.
این کتاب در بخش ها و عناوین مختلف با بیان خاطراتی از شهدا ،از اعتقادات عمیق آنان و سیره شان سخن می گوید. و روشنگر ستم ها و آماج های ناروا که به ،جنگ و رزمندگان ،نسبت داده می شود.
در قسمتی از کتاب می خوانیم :
وقتی در حلقه محاصره دشمن گرفتار شده بودیم و از اطراف مورد تیراندازی قرار گرفتی, تعدادی از بچه‌ها زخمی و شهید شدند و بر روی رمل‌ها افتادند.
تلاش ما برای نجات آنها بی‌فایده بود. از این رو مجبور به بازگشت شدیم. وقتی از تیررس بعثی‌ها خارج شدیم, حسین خرازی ایستاد. خم شد و دست روی زانوهایش گذاشت و بلندبلند شروع به گریه کرد. درچنین شرایطی حسین احساس می‌کرد تمام گناهان دنیا به گردن اوست. شرایط روحی او عالی بود.
گفت: بچه‌ها می‌دانید, وقتی در آخرین لحظات منطقه درگیری را ترک می‌کردم و نمی‌توانستم به مجروحین مانده در منطقه کمک کنم یاد مصیبت امام حسین علیه‌السلام افتادم که به حضرت قاسم فرمود:…

 

هم باید شهید شویم تا فردا بماند. و هم باید بمانیم تا فردا شهید نشود. عجب دردی! چه می‌شد بارالها امروز شهید می‌شدیم و فردا زنده می‌شدیم تا دوباره شهید شویم.
ولی این را می‌دانم برای عزاداری‌های آقا اباعبدالله و گریه و زاری‌ها برای مظلومیت حسین علیه‌السلام دلم تنگ خواهد شد…
کتاب هنر اهل بیت که بعنوان کتاب سال دفاع مقدس معرفی شده است در قطع رقعی و ۴۳۲ صفحه توسط سید حسن منتظرین تالیف و به همت انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است .



منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین