عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۷۹۰۹
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸
در شب میلاد امام رضا(ع) با حضور نماینده ولی‌فقیه و رئیس عقیدتی سیاسی ارتش و همچنین فرماندهان نظامی، حرم امامزاده سیده ملک خاتون(س) و مزار شهدای گمنام گل افشانی شد.

عقیق:مراسم غبارروبی ضریح مبارک و گل افشانی مزار شهدای گمنام در حرم مطهر امامزاده سیده ملک خاتون(س) در شب میلاد حضرت علی‌بن موسی الرضا(ع) با حضور خانواده‌های شهید و جانبازان سرافراز برپا شد.

 

 

این بار مدعوین نظامی مهمانان ویژه بودند، سردارانی که حضورشان همیشه دلگرمی خانواده‌های ایثارگر بوده و هست. حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسنی نماینده ولی فقیه و رئیس عقیدتی سیاسی ارتش به همراه امیر سرتیپ گلفام جانشین فرهنگی ستادکل نیروهای مسلح و امیر سرتیپ حسینی فرمانده دژبان کل ارتش و سردار طلایی در کنار پدر و مادرهای شهید و جانبازان حاضر در آیین غبارروبی حضور گرم و ارزشمندی داشتند.

 

بعد از گردهم آمدن مردم محلی، زائران سیده ملک خاتون در میان خیل خادمان آستان به سمت مزار پنج شهید گمنام و دو شهید 15 خرداد، دفن شده در صحن مطهر هدایت شدند.

 

ادای احترام نظامی و قرائت زیارت قبور شهدا، تقدیم شاخه‌های گل و فاتحه صورت پذیرفت و سپس همگی به سمت رواق‌ها حرکت کرده و با قرائت اذن دخول و زیارت‌نامه به صورت گروهی وارد حریم بانوی مذهبی ملی، حضرت سیده ملک خاتون(س) شدند.

 

مدح‌خوانی و ذکر توسل، فضایی دو چندان معنوی بر جمع حاضرین حاکم کرد تا درب ضریح باز شد. آئین غبار روبی با ورود پدر شهیدان خسروی و حجت الاسلام محمدحسنی و امیر گلفام و امیر حسینی به داخل ضریح رسمیت گرفت و بعد از ایشان دیگر حاضران هر یک لحظاتی متبرک به سنگ مزار امامزاده شدند تا در شب میلاد امام رضا(ع) حاجت روا شوند.



منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین