عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۷۴۵۵
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱
معاون ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، خبر داد
معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از اجرای طرح شهید حججی با هدف مقابله با آسیب‌های اجتماعی در ۷۰ نقطه از کشور خبر داد.
عقیق:سعید سعادتی در نشست شورای اجتماعی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در محل این وزارتخانه برگزار شد با اشاره به برنامه‌ریزی و فعالیت گسترده و جامع ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و با تقویت رویکرد خانواده محوری، خاطرنشان کرد: طرح «شهید حججی» از سوی این ستاد و با هدف مقابله با آسیب‌های اجتماعی در ۷۰ نقطه از کشور اجرا می‌شود.

 

وی گفت: طرح شهید حججی چهارشنبه (۱۳ تیرماه) با حضور مسئولان ستادی و استانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و پدر شهید حججی بر سر مراز این شهید در شهر نجف‌آباد اصفهان رونمایی شد.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، گفت: این کانون‌ها در طول سال به ویژه در ایام اوقات فراغت ویژه‌برنامه‌هایی برای پیشگری از آسیب‌های اجتماعی و همچنین مقابله با آن‌ها دارند.

 

سعادتی گفت: «خانواده‌محوری» رویکرد ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در برنامه سه ساله خود یعنی از سال ۱۳۹۷ تا پایان ۱۳۹۹ است تا به این وسیله بتوانیم ضمن جذب بیشتر افراد به مساجد، زمینه تربیت دینی نسل جوان و مقابله با آسیب‌های اجتماعی را در کشور فراهم کنیم.

 

بنا بر این گزارش؛ پروین داداندیش نیز در این نشست، با اشاره به دغدغه و نگرانی مقام معظم رهبری در حوزه آسیب‌های اجتماعی، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی شخصا فعالیت دستگاه‌ها در این حوزه را پیگیری می‌کنند و از دستگاه ها خواسته‌اند که برنامه‌های روزمره خود را به نام مقابله با آسیب‌های اجتماعی گزارش نکنند، بلکه صرفا ویژه برنامه‌های خود را در این زمینه اعلام کنند.

 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور اجتماعی با اشاره به برنامه‌ریزی دقیق این وزارتخانه در حوزه آسیب‌های اجتماعی، افزود: دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه‌های کاربردی خود را در این زمینه به ویژه برای پیشگیری از این آسیب‌ها اعلام کنند.


منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین