عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۷۴۵۱
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۰
حجت‌الاسلام‌والمسلمین آشتیانی:
معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: دنیا می‌خواهد ما را از مسیر درست خارج کند؛ وظیفه ما این است هر آنچه خداوند از ما می‌خواهد بر روی زمین انجام دهیم و این کار با آباد کردن و پویا بودن مساجد امکان‌پذیر است.
عقیق:حجت‌الاسلام‌ والمسلمین آشتیانی شب گذشته در جمع اعضای ستاد قرارگاه فرهنگی مسجد استان قم که در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد،گفت: بر اساس آیه قرآن کریم، اگر جن و انس بر طریقه ایمان و دین استقامت ورزند، خداون آنها را از آبی فراوان سیراب می‌کند. خداوند می‌فرماید که اگر می‌خواهید دنیای شما هم آباد باشد، جز از طریق ایمان و تقوا راهی نیست.
وی بابیان این‌که اگر ایمان و تقوا نباشد، جز مشکلات چیزی وجود نخواهد داشت، گفت: دنیا می‌خواهد ما را از مسیر درست خارج کند؛ وظیفه ما این است که هر آنچه خداوند از ما می‌خواهد بر روی زمین انجام دهیم و این کار با آباد کردن و پویا بودن مساجد امکان‌پذیر است.
معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: مکان هان قداستی دارد که انسان‌های با فطرت سلیم را جذب می‌کند؛ خانه‌های خدا در محله‌های ما قرار دارد. مکان‌هایی که منسوب به خداوند و محل عبادت است، محلی تأثیرگذار در هدایت انسان‌هاست.
وی با اشاره به تلاش دشمنان در جدا نگه‌داشتن مردم از مساجد گفت: با توجه به تأثیرگذاری گسترده مساجد در هدایت انسان‌ها، این مکان‌ها موردتوجه دشمنان قرارگرفته و تلاش می‌کنند با تبلیغات سوء، مردم را از این مکان‌های مقدس دور نگه دارند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین آشتیانی بابیان این‌که مساجد فعال و پر رفت‌وآمد لرزه بر دل دشمنان می‌اندازد، افزود: در چنین شرایطی وظیفه ماست که راهی پیدا کنیم مساجد همچون گذشته پررونق و پویا باشد. مساجد باید فعال و با مدیریتی مطلوب در میان اقشار مختلف مردم نقش‌آفرین باشد تا گرفتار غربت و مظلومیت نشود.
وی با ابراز تأسف از تأکید برخی از مسجدی‌ها مبنی بر ممنوعیت طرح مباحث سیاسی در مساجد اظهار داشت: برخی از مسجدی‌ها انتظار دارند روحانی بیاید و نماز و روضه‌ای بخواند و برود و کاری هم به مسائل کشور و امور مسلمانان نداشته باشد؛ این تفکر اشتباهی است.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین