عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۵۷۳۴
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۱
مسئول دفتر نمایندگی بعثه در کربلا:
مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلا با اشاره به ویژگی‌های یاران امام زمان(عج) در قرآن و روایات، از مبلغان خواست که این ویژگی‌ها را برای مردم تبیین کنند.
عقیق:حجت‌الاسلام نجفی روحانی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلا در همایش توجیهی روحانیان و مداحان عتبات عالیات، با تبریک ایام نیمه شعبان، از مبلغان خواست که درباره یاران حضرت مهدی(عج)، ماهیت یاران خاص و اوصاف آنان برای مردم سخن بگویند.

وی با بیان اینکه قیام مهدوى به حدى گسترده و فراگیر است که در قلمرو آن، همه ملیت‌‏ها و گروه‏‌ها، از گذشته تا حال و آینده حضور دارند و حتى ملائکه الهى نیز در آن به ایفاى نقش مى‌‏پردازند، افزود: مردم باید ویژگی‌های یاران امام زمان(عج) را بدانند و خود را برای یاری آن حضرت آماده کنند.

حجت‌الاسلام نجفی روحانی با اشاره به آیه «یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا مَنْ یرْتَدَّ مِنْکُمْ عَنْ دِینِهِ فَسَوْفَ یأْتِی اللَّهُ بِقَوْمٍ یحِبُّهُمْ وَ یحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْکافِرِینَ یجاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَ لا یخافُونَ لَوْمَةَ لائِمٍ ذلِکَ فَضْلُ اللَّهِ یؤْتِیهِ مَنْ یشاءُ وَ اللَّهُ واسِعٌ عَلِیمٌ» به بیان شش ویژگی یاران امام زمان(عج) از بیان قرآن کریم پرداخت و گفت: بر اساس این آیه خداوند در آینده جمعیتى را براى حمایت دین بر مى‏‌انگیزد که عاشق خدا بوده و جز به خشنودى او نمى‏‌اندیشند، هم خدا آن‌ها را دوست دارد و هم آنان خدا را دوست دارند.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلا افزود: یاران امام زمان(عج) در برابر مؤمنان خاضع، خاشع، نرم و فروتن و در برابر ستمکاران، سخت و مقاوم هستند، جهاد در راه خدا برنامه همیشگى آنهاست و ثابت‌قدم بوده و از ملامت، ملامت‌کنندگان در این زمینه باکى ندارند.

وی با بیان اینکه در پایان این آیه فرموده است که «به دست آوردن این امتیازات، مرهون فضل الهى است که به هرکس شایسته باشد، داده مى‏‌شود، اظهار داشت: براساس آیه قرآن این ویژگی‌ها مخصوص همه مؤمنان است و کسانی که از دین برگردند، خدا قوم دیگری را جایگزین آنان می‌کند.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین