عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۵۲۶۱
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷
یکی از مراجع تقلید گفت: عده‌اى از طب اسلامى براى منافع خود سوءاستفاده كرده و مشكلاتى براى جهان اسلام فراهم كرده‌اند كه وظيفه ما اين است از آن جلوگيرى كنيم.
عقیق:به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله مکارم شیرازی، آیت الله ناصر مکارم شیرازى در آغاز درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، گفت: چند روز قبل در دیدار با وزیر بهداشت مطلب لازمى درباره طب اسلامى گفتم که مطابق معمول از سوى بعضى تحریف شده بود و سبب سوء تفاهم شد.

وی افزود: حقیقت این است که ما مجموعه‌اى درباره تمام دردها و درمان‌ها و داروها به نام طب اسلامى نداریم. البته اشاراتى در قرآن مجید و اشارات بیشترى در روایات اسلامى به مسائل مربوط به پیشگیرى از بیمارى‌ها و درمان‌ها شده که بسیار قابل استفاده است ولى آن را نمى‌توان به صورت یک علم با تمام جزئیاتش مطرح کرد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: از سوى دیگر عده‌اى از این نام(طب اسلامى) براى منافع خود سودجویى کرده و مشکلاتى براى جهان اسلام فراهم کرده‌اند که وظیفه ما این است از آن جلوگیرى کنیم. البته طبّى به نام طب سنتى داریم که مجموعه کاملى از پیشگیرى‌ها، دردها و درمان‌هاست، مثل آنچه در قانون بوعلى سینا که در هشت جلد به چاپ رسیده است دیده مى‌شود.

وی در پایان گفت: چنین طبى که حاصل هزاران سال تجربیات بشر است را نمى‌توان انکار کرد و هنوز بسیارى از مطالب آن راهگشاست، منتهى اگر کسانى مى‌خواهند با این طب بیماران را درمان کنند باید دوره ببیند نه اینکه هر عطّارى با یک مشت داروهاى گیاهى، مغازه خود را مطب قرار دهد و به درمان بیماران بپردازد که این کارى است خطرناک.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین