عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۲۰۴۴
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۲
حجت‌الاسلام خسرو‌پناه:
خسرو‌پناه زیارت امام حسین(ع) در اربعین را نماد انسانیت دانست و گفت: راهپیمایی اربعین نماد شیعه و مسلمانان نیست بلکه نماد انسانیت است زیرا این راه‌پیمایی استمرار قیام امام حسبن(ع) است.
به گزارش عقیق، حجت‌الاسلام خسرو‌پناه رئیس مؤسسه حکمت در ششمین همایش بین‌المللی دانشجویان جهان اسلام که در حرم امام حسین(ع) برگزار شد با اشاره به لزوم زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین گفت: روایات زیادی بر لزوم زیارت قبر امام حسین(ع) خصوصاً با پای پیاده داریم تا جایی که امام صادق(ع) می‌فرماید: زیارت امام حسین(ع) بر مرد و زن واجب است. امروز بسیاری از علما زیارت امام حسین(ع) را مستحب مؤکد می‌دانند.

وی با‌بیان اینکه زیارت امام حسین(ع) راه توبه را باز می‌کند، گفت: در برخی روایات داریم که هر قدمی که برای امام حسین(ع) برداشته شود گناهانش پاک می‌شود حتی گناهان آینده هم با زیارت امام حسین(ع) پاک می‌شود، یعنی این زیارت راه توبه را باز می‌کند.

خسرو‌پناه زیارت امام حسین(ع) در اربعین را نماد انسانیت دانست و گفت: راهپیمایی اربعین نماد شیعه و مسلمانان نیست بلکه نماد انسانیت است زیرا این راه‌پیمایی استمرار قیام امام حسبن(ع) است. هدف امام از این قیام حکومت کردن نبود و حتی برای اشک ریختن ما هم نبود البته این ثمرات را داشت اما هدف زنده نگه داشتن اسلام بود.

رئیس مؤسسه حکمت اربعین را نماد وحدت مسلمانان دانست و گفت: در اربعین ایثار، گذشت و خدمت به خلق را مشاهده می‌کنید، ازبعین باید نماد وحدت مسلمانان باشد. امروز امام حسین فراتر از تشیع اثر می‌گذارد و این اثر در مسیحیت و یهودیت و بودیسم هم دیده می‌شود. این افراد عاشق حکمت، فضیلت و عقلانیت امام حسین(ع) بودند.

وی جهان امروز را مملو از رزالت دانست و گفت: امروز جهان تشنه فضیلت است چون مملو از رزالت شده است. امروز بهترین نعمت خدا پیام عاشورا و کربلا به جهان است و باید با این پیام زمینه ظهور را فراهم کنیم.

خسرو‌پناه گفت: روزی که جابر به زیارت قبر امام حسین رفتردر واقع اولین زائر امام بود، البته اهل بیت(ع) هم آمدند و سرها را با خود آوردند و در روز اربعین این سرها را بر پیکرها ملحق کردند، پیکرهایی که بر اثر تازیانه کبود شده بودند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین