عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۱۹۸۷
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶
با پیاده روی ۱۷ کیلومتری؛
میلیون ها عزادار مومن تهرانی، از ۳ نقطه این شهر تا حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) را پیاده طی کرده و ندای «هل من ناصر» امام حسین(ع) را لبیک گفتند.
به گزارش عقیق به نقل از مهر، جاماندگان اربعین حسینی صبح پنج شنبه مانند سال های گذشته و هم زمان با اربعین سید و سالار شهیدان از ۳ نقطه به سوی قبله تهران حرکت کردند.

مردم متدین و همیشه در صحنه پایتخت ایران، طبق یک آیین و سنت چند ساله، با پای پیاده از ۳ مسیر و به یاد پیاده روی مسیر نجف به کربلا به سوی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) حرکت کردند، تا به مردم دنیا پیام عشق و ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت را صادر کنند.

امروز همه، از پیر و جوان، زن و مرد، آمدند تا بیعتی مجدد با ولایت کنند و نشان دهند عشق به اهل بیت و ایستادگی در راه ارزش ها در این کشور هر روز پر فروغ تر از روزهای دیگر خواهد شد، برخی از مسئولین نیز در این راهپیمایی حضور داشته و مسیر پیاده را طی کردند.

این مراسم با شکوه از ساعت ۶:۳۰ صبح و با سردادن شعارهای «لبیک یا حسین (ع)»، «لبیک یا زینب (س)» و «یا لثارات الحسین» مراسم اربعین حسینی در پایتخت را آغاز کردند و میلیون ها نفر از عاشقان سید و سالار شهیدان، در این مسیرها به عزاداری پرداختند.

حضور پررنگ تیم های امدادی و با حضور در طول مسیرهای راهپیمایی قابل توجه خواهد بود و آمادگی برای امداد رسانی به راهپیمایان در طول مسیر وجود داشت.

تیم های امدادی پزشکی، آتش نشانی و اورژانسنیز حضور مستمر و پررنگی در مسیرهای راهپیمایی اربعین حسینی در تهران داشتند.

ایستگاه های صلواتی متعددی نیز در مسیر ۱۷ کیلومتری توسط دوستداران و علاقه مندان به اهل بیت عصمت و طهارت برپا شده بود و از عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت پدیرایی می کرد.

حضور نیروهای انتظامی در این مراسم برای تسهیل در عبور و مرور عزاداران پیش بینی شده بود.

گروه اول عزاداران حسینی از میدان امان حسین(ع) حرکت کرده و پس از عبور از خیابان ۱۷ شهریور، میدان شوش، خیابان فداییان اسلام به حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) آمدند و گروه دوم از حرم مطهر امام زاده حسن(ع) حرکت کرده و عزاداران پس از طی خیابان امین الملک، خیابان قزوین، میدان حق شناس، میدان بهمن و خیابان شهید رجایی به حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) رسیدند.

گروه دیگر عزاداران جاماندگان اربعین حسینی نیز از مسجد جامع جمهوری حرکت خود را آغاز کرده و عزاداران پس از عبور از بزرگراه نواب، میدان حق شناس، میدان بهمن به خیابان شهید رجایی و سپس حرم مطهر حضرت عبدالعظمی حسنی (ع) رسیدند.

این گزارش حاکی است، قبل از اذان ظهر زیارت اربعین به صورت دسته‌جمعی توسط مردم عزادار در حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام قرائت خواهد شد و سپس نماز جماعت ظهر و عصر به امامت آیت‌الله ری‌شهری تولیت حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام اقامه می شود.

بر اساس این گزارش، ۴ مسیر برای سرویس رسانی بازگشت  جاماندگان اربعین در تهران در نظر گرفته شده است که عبارتند از:

مسیر اول: پارکینگ مقابل فرمانداری به مقاصد ۱۳ آبان، نازی آباد، صالح آباد، راه آهن و خانی آباد

مسیر دوم: ضلع شمالی میدان شهرری مقابل بیمارستان فیروزآبادی به مقاصد دولت آباد، میدان شوش، میدان خراسان و خاوران

مسیر سوم: ضلع غربی میدان شهرری به مقصد مترو شهرری

مسیر چهارم: ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظیم(ع) به مقاصد باقرشهر و کهریزک.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین