عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۱۷۹۵
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۰
در گفت‌وگویی مطرح شد؛
رجبی‌دوانی «راهپیمایی اربعین حسینی» را آیه و موهبتی الهی دانست و گفت: جریان اربعین به عنوان بزرگ‌ترین اجتماع بشری، حرکتی بی‌سابقه را در جهان وجود آورده است.
عقیق:«محمدحسین رجبی‌دوانی» استاد تاریخ اسلام و عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) در گفت‌وگویی، با بیان اینکه امام حسن عسکری(ع) زیارت اربعین را یکی از نشانه‌های مؤمنان دانسته‌اند، گفت: بحث راهپیمایی اربعین حسینی(ع) در گذشته‌های دور هم وجود داشته، اما نه به این شکل که در سال‌های اخیر اتفاق افتاده است.
وی افزود: اربعین در سال‌های گذشته به این شکل عمومیت نداشته است، در حالی که امروزه می‌بینیم از بسیاری از کشورهای جهان در راهپیمایی اربعین حضور پیدا می‌کنند و این نشان از جهانی شدن مسألۀ راهپیمایی اربعین حسینی(ع) است.
این محقق تاریخ اسلام جریان اربعین حسینی(ع) را آیه و موهبتی الهی دانست و گفت: راهپیمایی اربعین حسینی به عنوان بزرگ‌ترین اجتماع بشری، حرکتی بی‌سابقه را در جهان وجود آورده است.
رجبی‌دوانی با اشاره به نحوۀ رفتار دشمنان در قبال جریان اربعین اظهار کرد: اگر چه دست‌های خبیث و ناپاک رسانه‌ای استعمار و استکبار سعی می‌کنند این پدیدۀ عظیم را پوشش چندانی ندهند، اما به لطف الهی هر ساله جهانی‌تر می‌شود و افراد بیشتری را به سرزمین می‌کشاند و بیش از پیش مورد توجه همگان قرار می‌گیرد.
«من راهپیمایی اربعین را جز یک عنایت الهی نمی‌بینم» وی با بیان این جمله گفت: گروهک داعش بارها اعلام کرده که دست به کارهای انفجاری و ... می‌زند، اما از آنجایی که خدا خودش بالای سر این ماجراست، هیچگاه نتوانستند کاری انجام دهد.
عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) افزود: جالب است که هر وقت داعشی‌ها رجزخوانی می‌کنند، مردم نه تنها ترسی به دلشان راه نمی‌دهند، بلکه هر ساله جمعیت بیشتری در اربعین شرکت می‌کنند، این با کدام منطق سازگار است؟


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین