عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۱۵۷۸
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
استاندار ایلام:
استاندار ایلام با اشاره به اینکه تاکنون ۲۶۷ هزار زائر اربعین از مرز مهران تردد کرده‌اند، گفت: ۳۰۰ زائر بدون مدارک قانونی نیز از مرز برگشت داده‌شده‌اند.
به گزارش عقیق؛ قاسم سلیمانی دشتکی در گفتگو با خبرنگار مهر، از آمادگی استان ایلام برای استقبال از زوار خبر داد و اظهار داشت:استان ایلام این روز ها سرا پا حسینی شده و امکانات پارکینگ، بهداشت و درمانی برای زوار مهیا شده است.

وی افزود:در همین راستا ۶۰۰ نفر کادر درمانی به مرز اعزام شده اند و تعداد ۲۰۰ آمبولانس، ۱۰ اتوبوس آمبولانس و دو بالگرد در مرز مستقرهستند و یک بیمارستان صحرایی با ۵۰ تخت که کنترل بیماری های واگیر را بر عهده دارد نیز برپا شده است.

سلیمانی دشتکی همچنین به وضعیت پارکینگ ها اشاره کرد و بیان داشت: خوشبختانه پارکینگ ها نظم خوبی پیدا کرده و رضایتمندی مردم خوب است.

وی ادامه داد: برای اینکه ازدحام کم باشد از ۱۱ کیلومتری تا مرز مهران، ۵ لایه در نظر گرفته ایم که شامل پل زائر، بهرام آباد، میدان اربعین، ورورد به گیت های پایانه و مرزبانی می شود و جمعیت در این لایه ها تقسیم می شوند.

استلاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود به آمار تردد زوار از مرز مهران اشاره کرد و گفت: دو روز  پیش ۴۵ هزار زائر از مرز مهران عبور کردند و در روز گذشته نیز ۶۷ هزار نفر از مهران تردد کردند.

سلیمانی دشتکی افزود: در مجموع در این ایام تعداد ۲۶۷ هزار نفر از مرز مهران عبور کرده اند.

وی همچنین از عودت تعدادی از زوار که به صورت غیر قانونی به مرز مراجعه کرده بودند خبر داد و اظهار داشت: تعداد ۳۰۰ نفر در مرز حضور غیر قانونی داشتند که این افراد برای بازگشت به استان های خود در کمپ ها استقرار یافته اند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین