عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۱۵۶۵
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۴:۴۴
حضرت آیت الله علوی گرگانی:
متأسفانه در شرایط بسیار بدی از لحاظ تولید مواد غذایی سالم قرارداریم و بهتراست گفته شود در کشورغذای سالم کمتر پیدا می شود.
 عقیق:حضرت آیت الله علوی گرگانی در دیدار علی جان پور، فعال در زمینه طب اسلامی با بیان اینکه اگرجامعه به سمت مبانی اهل بیت(ع) روی بیاورد و در زندگی جامعه بپوشد، بسیاری از مشکلات روحی و جسمی ازبین خواهد رفت، گفتند: ائمه اطهار(ع) مباحثی درمورد طب اسلامی دارند و لازم است این مباحث مورد توجه قرار گیرد.

معظم له بیان داشتند: طب اسلامی درگذشته جایگاه خاصی درجامعه داشت، ولی به مرور زمان این طب جای خود را به طب شیمیایی داد و این طب عوارضی را برجای گذاشته است.

 ایشان با تاکید براینکه طبابت ریشه اسلامی دارد و در قرآن مطرح شده، مانند آیه «وکُلُواْ وَاشْرَبُواْ وَلاَ تُسْرِفُواْ إِنَّهُ لاَ یُحِبُّ الْمُسْرِفِینَ»، افزودند: روشی که امامان(ع) برای درمان دارند بهترین روش برای درمان درد است و اگربتوانیم زندگی خود را با مبانی اهل بیت(ع) آمیخته کنیم، روحا و جسما طاهر خواهیم شد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی تغذیه مناسب را یکی از راههای پیش گیری از بیماری دانستند و گفتند: تغذیه نامناسب منبع بیماریها است؛ اگر به این منبع مهم توجه شود، دیگر نیاز به داروهای شیمیایی نیست.

ایشان تاکید کردند: متأسفانه در شرایط بسیار بدی از لحاظ تولید مواد غذایی سالم قرار داریم و بهتراست گفته شود غذای سالم کمتر پیدا می شود.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین