عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۰۱۶۰
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲
آغاز به کار دومین نمایشگاه لباس عاشورایی؛
دومین نمایشگاه سراسری نماد و لباس عاشورایی برای پیشواز از ماه محرم الحرام برای بازدید عموم مردم آغاز به کار کرد.
عقیق:دومین نمایشگاه سراسری نماد و لباس عاشورایی به همت کارگروه ساماندهی مد و لباس و با حضور مسئولین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر شنبه 25 شهریور سال جاری  در تالار وحدت تهران آغاز به کار کرد.

حمید قبادی رئیس کار گروه ساماندهی مد و لباس، با قدردانی  از تلاشهای هنرمندان و تولید کنندگان در برگزاری نمایشگاه سراسری نماد و لباس عاشورایی، گفت: یقینا حضور فعالانه و تلاش های  این افراد در چنین نمایشگاهی به نوعی در اشاعه فرهنگ و رنگ و بوی حسینی در جامعه نقش بسزایی دارد.

وی با تاکید بر اینکه امروزه فعالان عرصه ترویج فرهنگ حسینی، مفاهیم و فلسفه پرچم یا بیرق امام حسین (ع) را به عموم مردم رسانده اند، افزود: در آستانه برگزاری این نمایشگاه، تاثیر حضور و فعالیت هنرمندان برای برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه نماد و لباس حسینی، به خوبی به چشم می خورد.

رئیس کار گروه مدو لباس همچنین ادامه داد: حضور هنرمندان بواسطه رونق بخشی در نمایشگاه نماد حسینی  می تواند زمینه خوبی را نیز برای افزایش همکاری های مشترک فراهم آورد.

وی اظهار کرد : دومین نمایشگاه سراسری نماد و لباس حسینی در واقع به تصویر کشیدن و نمایشی از سبک و زندگی ایرانی و اسلامی است به گونه این مورد  یکی دیگر از که مهمترین اهداف برگزاری آن است که با درآمیخته شدن هنر ، صنعت فکر و اندیشه ، جایگاه ویژه ای را درمیان علاقه مندان به هنر و سایر افراد ، ایجاد کرده است .

حجت الاسلام مرتضوی عضو شورای فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، افزود : یقینا کسب معرفت نسبت به امام حسین (ع) و اهل بیت ایشان ، مهمترین مولفه است و با توجه به دقت و تلاش ها برای بزگداشت مناسک دینی،  انتظار می رود که برای شناخت هرچه بیشتر سیره سید الشهدا  (ع) ، قدمهای بیشتری برداشته شود.

وی  با اظهار امیدواری از برگزاری نمایشگاه های دیگری با هدف ترویج و شناخت فرهنگ حسینی در سایر روزهای سال ، یادآور شد : انتظار می رود که برگزاری  چنین نمایشگاه هایی صرفا در مناسبتی خاص خلاصه نشود .


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین