عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۸۷۹۶
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۲
نخستین جشنواره فیلم «مسیر عشق» کار خود را آغاز کرد.
عقیق: نشست رسانه ای جشنواره فیلم مسیر عشق سه شنبه 10 مرداد ماه با حضور اهالی رسانه در سالن امیر حسین فردی حوزه هنری برگزار شد.

یزدان عشیری مدیر روابط عمومی جشنواره «مسیر عشق» در ابتدای این مراسم اظهار کرد: با یک نگاه دیگری این جشنواره را برگزار می‌کنیم، جشنواره مسیر عشق از طفولیت و تا پایان زندگی، عشقی در آن وجود دارد که با ما همراه است،‌ این جشنواره برای ما به نوعی همزادپنداری است. اربعین بزرگ‌ترین گردهمایی بشری است. فراخوان جشنواره در سایت حضور دارد و 20 رسانه در طول راهپیمایی اربعین ما را همراهی خواهند کرد.

حجت الاسلام گنابادی نژاد رئیس سازمان فرهنگی و هنر ی آستان قدس در این نشست گفت: ابتدا سلام سید ابراهیم رئیسی را به شما اهالی رسانه می رسانم که برای این جشنواره آرزوی موفقیت دارد. جبهه حق و باطل در طول تاریخ حضور داشته و عزیزان بسیار در این مسیر به شهادت رسیده اند از جمله امام حسین (ع) که نهضتی انسانی را پایه گذاری کردند. شیعیان در هندوستان اکثریت نیستند اما روز عاشورا در هندوستان تعطیل رسمی است.

وی ادامه داد: اگر شما می خواهید با قلم و دوربین هایتان در این عرضه فعالیت کنید باید این را بدانید که می خواهید پرچم امام حسین را بالا نگه دارید.ما از جبهه حق می خواهیم بیایم زیر پرچم امام حسین قرار بگیریم. تمام اجرای اجرای اربعین حسینی مثالی از یک اثر هنری هستند. امروز روحیه استکبار جهانی ایجاد اختلاف میان مسلمانان است. اهل سنت می آیند تا در پیاده روی اربعین از زائران امام حسین پذیرایی کنند.

سعید الهی در این نشست اظهار کرد:ما امروز میزبان دو هدیه از آستان قدس رضوی و آستان مقدس امام حسین (ع). امیدواریم به برکت دو پرچم حرم امامین جشنواره مسیر عشق در کار خود موفق باشد.

سپس پرچم حرم امام رضا (ع) و امام حسین(ع) وارد مراسم شد.

سید احمد میر علایی  دبیر نخستین جشنواره مسیر عشق  در این نشست گفت: من علاقه مند بودم  که این نشست در شهر قم برگزار شود. اما بخاطر این که برای شما خبرنگاران مزاحت ایجاد شود در حوزه هنری برگزار کردیم. آن چیزی که ما را بر این داشت که جشنواره مسیر عشق را برگزار کنیم حماسه راهپیمایی اربعین بود که بزرگترین حماسه دنیا است. متاسفانه رسانه های بین المللی که خودشان را بزرگترین خبرگزاری های دنیا می دانند هیچ خبری از راهپیمایی اربعین منتشر نمی کنند و کاملاً این جریان را حبس خبری کرده اند.
 وی ادامه داد: در مسیر راهپیمایی اربعین یک مرگ بر آمریکا و اسرائیل وجود ندارد فقط عشق است. دشمنان از همین عشق مردم می ترسند. امام حسین کاری را انجام داده که در هیچ تاریخی انجام نشده بود. امام حسین در روز عاشورا قرآن را به تصویر کشید.
 

دبیر نخستین جشنواره مسیر عشق اظهار کرد: یکی از اهداف این جشنواره رسیدن به شعور حسینی است. پرچم  و خیمه امام حسین پرچم وحدت میان همگان است. سینمای امروز ما به این گفتمان و وحدت نیازمند است. متاسفانه برخی کارهایی را انجام می دهند که فیلمسازی که فیلم درباره امام حسین می سازد پشیمان می شود. در حال که ما باید در کنار این فیلمسازان باشیم. سعی من و دوستانم این است که جشنواره ای استاندارد و در شأن امام حسین برگزار کنیم. ما در کشورمان هر ساله برای امام حسین نذورات بسیاری توزیع می کنند ما باید سعی کنیم بخشی از این نذورات را به سمت محصولات فرهنگی ببریم.

سعید الهی نیز در این نشست رسانه‌ای بیان کرد: سایت جشنواره «مسیر عشق» نیز به سه زبان آماده شده است. همچنین این رویداد فرهنگی هنری در بخش‌های فیلم‌های تلویزیونی، سینمایی داستانی، مستند و کوتاه، بلند و نیمه بلند تشکیل شده است. تمامی آثار از طریق تکمیل فرم در سایت جشنواره امکان حضور پیدا خواهند کرد و اطلاعات تکمیلی در سایت موجود است. همچنین یکم آبان افتتاحیه جشنواره در مشهد مقدس خواهد بود و اختتامیه آن در 5 آبان در کربلا برگزار خواهد شد.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین