عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۸۶۴۱
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۴
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری:
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه امام رضا(ع) مظهر رأفت و رحمت الهی است، گفت: دهه کرامت به سبب جنبه‌های معنوی، فرصت مناسبی برای ارتقای معرفت جامعه نسبت به ائمه اطهار(ع) است.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری در ادامه سلسه جلسات شرح دعای صحیفه سجادیه گفت: ماه ذی‌القعده آغاز انجام مناسک حج است.

   وی افزود: چه کسانی که به حج مشرف می‌شوند و چه آنانی که این مقدمات برایشان فراهم نشده، باید سعی کنند در این ماه حال و هوای حج را برای خود به وجود بیاورند، چراکه این امر جنبه خودسازی داشته و بسیار توصیه شده است.

  حجت الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری با اشاره به اینکه اهل معرفت به ماه ذی‌القعده و دهه اول ذی‌الحجه بسیار توجه دارند، گفت: در عظمت ماه ذی‌القعده همین بس که خداوند در این ایام برای حضرت موسی(ع) موعد و میعاد مشخص کرد و با تعیین زمان و مکان پذیرایی خاصی برای پیامبرش درنظر گرفت.

  رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با استناد به آیه 142 سوره اعراف «وَ وَاعَدْنَا مُوسَى ثَلاثِینَ لَیْلَةً وَ أَتْمَمْنَاهَا بِعَشْرٍ فَتَمَّ مِیقَاتُ رَبِّهِ أَرْبَعِینَ لَیْلَةً وَ قَالَ مُوسَى لِأَخِیهِ هَارُونَ اخْلُفْنِی فِی قَوْمِی وَ أَصْلِحْ وَ لا تَتَّبِعْ سَبِیلَ الْمُفْسِدِینَ» یادآور شد: خداوند در این آیه تأکید به سی شب دارد، چراکه در تمام مباحث ملکوتی، سلوکی، اتصال به عالم معنا، راهیابی به باطن عالم، برداشت‌های عالی معنوی، فتوحات و ... عمدتاً در شب اتفاق می‌افتد.

  وی با بیان اینکه تلاوت قرآن در همه اوقات نیکوست، اما در هنگام سحر از عظمت خاصی برخوردار است، اظهار کرد: بسیاری از سیر و سلوک‌ها در شب رخ می‌دهد و انسان می‌تواند به مراتب حضور ربوبی دست یابد، بنابراین سی شب ذی‌القعده در تقویت معنویت بسیار حائز اهمیت است.

   حجت الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه تمام ایام ماه ذی‌القعده حول محور امام رضا(ع) که مظهر رأفت و رحمت الهی است، قرار دارد، گفت: دهه کرامت به سبب جنبه‌های معنوی و معرفتی زمان بسیار نیکو و شایسته‌ای است.

  وی در خصوص اینکه شخصیت حضرت معصومه(س) از جایگاه و رتبه ویژه‌ای برخوردار است، یادآور شد: شیعه باید قدر ایشان را بداند، امام صادق(ع) می‌فرمایند: حرم حضرت معصومه(س)، حرم اهل بیت(ع) است؛ شهر مقدس قم برای اهل   آسمان درخشش خاصی دارد.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین