عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۸۱۱۶
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۹
کمال الدین شاهرخ در نمایشگاه «بهشت بقیع»:
عکس حافظۀ تاریخ است و می‌تواند بسیاری از مسائل گذشته را برایمان روشن کند، در نمایشگاه «بهشت بقیع» سعی شده تصاویری قرار بگیرد که سیر تاریخی خود را به نمایش بگذارد.
عقیق:نمایشگاه عکس «بهشت بقیع» امروز یکشنبه 18 تیرماه با حضور «احمد ابراهیمی» محقق و پژوهشگر تاریخ اسلام  و کارگردان مستند «بهشت ماندنی است»، «سید احسان باقری»، رئیس خانه عکاسان حوزه هنری و «کمال الدین شاهرخ» عکاس جنگ، عضو انجمن عکاسان دفاع مقدس و استاد دانشگاه در گالری خانه عکاسان حوزه هنری برگزار شد.

کمال الدین شاهرخ، عکاس جنگ و عضو انجمن عکاسان دفاع مقدس در این برنامه با بیان اینکه عکس حافظۀ تاریخ است و می‌تواند بسیاری از مسائل گذشته را برایمان روشن کند، گفت: در نمایشگاه «بهشت بقیع» سعی شده تصاویری قرار بگیرد که سیر تاریخی خود را به نمایش بگذارد.

وی دربارۀ سابقۀ فعالیت خود نیز اظهار کرد: بنده حدود بیست سال است که در حوزۀ عکاسی فعالیت دارم و از اماکن مذهبی بسیاری عکس‌برداری کردم. جا دارد از منوچهر یگانه‌دوست، عکاس با سابقۀ کشورمان تشکر ویژه‌ای داشته باشم که اگر این عکس‌ها را نمی‌گرفت، امروز از آن وقایع، هیچ سند و تصویری نداشتیم.

این استاد دانشگاه دربارۀ روند فعالیت‌های دشمنان و به خصوص وهابیت در تخریب بقاع متبرکۀ ائمۀ بقیع (ع) تأکید کرد: امروزه تیر دشمنانِ اهل‌بیت (ع) نقاطی را نشانه گرفته است که برای ما مؤمنان و شیعیان از اهمیت ویژه‌ای برخودار است. چنین تصاویری از آن دوران‌ها، بسیار می‌تواند ما را در برابر تلاش دشمنان یاری کند، این در حالی است که آنان تمام همتشان را به کار گرفتند تا آثار اسلامی و دینی را از بین ببرد.

شاهرخ افزود: دشمنان با رفتارهایشان ثابت کردند نه تنها با شیعه و اهل‌سنّت بلکه با اسلام مشکل دارند و می‌خواهند به هر نحوی شده این آثار اسلامی را از بین ببرند. با این وجود وهابیت کار خودش را کرد و این قبور مطهر را در گذشته از بین برد.

عضو انجمن عکاسان دفاع مقدس خاطرنشان کرد: وقتی دربِ قبرستان بقیع گشوده می‌شود، هیچ تفاوتی میان سفیدپوست و سیاه‌پوست و نژادهای دیگر وجود ندارد و همه سعی می‌کنند به نحوی ارادت خودشان را به محضر ائمۀ بقیه (ع) ابراز کنند.

وی یادآور شد: از مجموعۀ تصاویری که در این نمایشگاه قرار گرفته است، مشخص می‌شود که دشمنان چه سعی و تلاشی برای از بین بردن آثار و گنبد و بارگاه ائمه (ع) کردند. این امید را داریم که روزی مسلمانان به نحوی زیباتر این بارگاه منوّر را بسازیم و بتوانیم گوشه‌ای از ظلم‌های صورت گرفته را جبران کنیم.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین