عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۷۲۵۱
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۲
گفت و گوی عقیق با حجت‌الاسلام سیدحسین مومنی درباره شهید حادثه تروریستی تهران:
کسانی که ادعا دارند سایه جنگ را برداشته‌‎اند باید یک پاسخ مناسب نه از نوع عوام فریبی، تزویرگونه و نه سخریه داشته باشند و سرعقل بیایند و یک باقیات و صالحاتی برای خودشان بگذارند نه اینکه در آینده مملکت ما را به یغما ببرند.

عقیق- رهبر معظم انقلاب همانند همیشه صریح و دلسوزانه با مردم سخن گفتند، از مظلومیت دهه 60 گفتند و همه فهمیدند ایشان منظورشان مظلومیت امام(ره) و حکم تاریخی ایشان برای دفاع از جان عموم مردم در برابر جنایات اجداد داعش یعنی منافقان جنایتکار است. اما احکام جلادان منافق دست‌مایه سوء استفاده برخی قرار گرفت که آن را دستاویز تبلیغات انتخاباتی کنند. همه می‌دانیم اگر حکم امام(ره) نبود اجداد داعش با این ملت چه می‌کردند، همه می‌دانیم امام ما تمام سعی خود را برای هدایت جریان نفاق بکار برد ولی بودند کسانی که در آن‌ها اثری نداشت. آن روزهای سخت ملت ایران دو تابوت را بر دوش می‌کشید یکی تابوت شهدای جنگ تحمیلی و دیگری تابوت شهدای ترور و نفاق داخلی. اگر حکم امام(ره) نبود هنوز این جریان جنایتکار به جنایاتش ادامه می‌داد و معلوم نبود 17 هزار شهید ترور امروز به چند صدهزار نفر رسیده بود.

روز گذشته نیز تهران شاهد جولان چند تروریست بزدل بود که قصدشان برهم زدن امنیت ایران اسلامی بود.

درجریان حادثه تروریستی روز چهارشنبه حدود 17 نفر از پاسدران امنیت و مردم  عادی به شهادت رسیدند. یکی از این شهدا حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی تقوی از رزمندگان تخریب‌چی لشکر ۱۰ سیدالشهدا(ع) در دوران افتخارآمیز هشت‌ساله دفاع مقدس بود که پس از اتمام جنگ تحمیلی در کسوت روحانیت به ادامه راه جهاد و ایثار مشغول بود و در نهایت به آرزوی دیرینه خود رسید.

در زمینه با حجت الاسلام سید حسین مومنی از دوستان این شهید گفت و گو کردیم که در ادامه می خوانید:

* پیش از این که حضرت آقا در حرم امام راحل  بحث چالش و سازش  را مطرح کردند و فرمودند هر دو هزینه دارد و جای جلاد و شهید عوض شده فکر نمی‌کردیم به همین زودی یک اتفاقی در مسیر عدم توجه به این اندیشه‌های حکیمانه شاهد باشیم. از طرفی عده ای در ماه های گذشته به خصوص در فضای مجازی حملات زیادی به نهادی های امنیتب کشور کردند.  نظر شما در این خصوص چیست؟

ما مطالبه جدی داریم شما که می‌خواستید سایه جنگ را بردارید

بگذارید ابتدا به برخی که ادعا داشتند سایه جنگ را برداشته‌اند تسلیت بگویم. می‌دانید که بیانات اندیشمندانه حضرت آقا همیشه برای ما فصل الخطاب بوده و ما همواره شاهد نکاتی بسیار نقض و مهم در کلام ایشان بوده‌ایم که ای کاش مسئولین توجه می‌کردند و به این فرمایشات نورانی با دید خاص نگاه می‌کردند چراکه همواره رهنمودها و توصیه‌های معظم‌له در تمام عرصه‌ها راهگشا بوده است. ما متأسفانه هزینه بسیار بالایی را پرداخت کردیم، امروز و در آینده هم پرداخت خواهیم کرد. زیرا متأسفانه اشخاصی که در این راستا رسالت و مسئولیت دارند هنوز در حالتی خودشان را طلبکار و نه بدهکار می‌دانند. ما مطالبه جدی داریم! دلیل این ناامنی که در جامعه بوجود آمده چیست؟ قرار بود سایه جنگ از سر مملکت ما با این همه کرنش بیگانه برداشته شود؛ چرا برداشته نشد؟! در دو نقطه بسیار مهم، حساس و حیاتی چگونه این‌ها می‌توانند نفوذ بکنند. آیا یکی از علل این‌ها کم کردن بودجه بحث حفاظت و امنیت ما نیست؟! نباید در این مسئله افراد ذیربطی که اظهارنظر می‌کنند دقت بیشتری می‌کردند. قرار بود حالت رعب و وحشت برداشته و امنیت ایجاد شود. اگر دیگران می‌آمدند دیوارها کشیده می‌شد الان دیوار بین ما و داعش را چه کسی می‌خواهد بکشد. به سخره گرفتن افرادی که در این زمینه جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند در مناظرات و عوض کردن جای جلاد و دادن یک حالت قداست به افرادی که ظلم کردند و پاسداران ما را در اوایل انقلاب در ماشین زنده زنده سوزاندند و در مقابل افرادی که در این زمینه باعث ایجاد امنیت شدند بخواهند این‌ها را به باد تهاجم و حمله بگیرند واقعاً جای تعجب، تأسف و تأثر دارد.

خواهش می‌کنم باقیات و صالحاتی برای خودتان بگذارید

منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) همیشه برای ما راهگشا بوده است. توصیه می‌کنیم اگرچه این توصیه‌ها در حد توصیه باقی مانده اما ای کاش بدان جامه عمل پوشیده شود و بیش از پیش بیانات ایشان مورد توجه قرار گیرد. مردم ما را دست کم نگیرید، عزت مردم بالاست. عزت ایران و ایرانی بودن به خاطر عدم کرنش در مقابل آمریکا و ایادی آمریکاست. آن اقتدار ما را زیر سوال نبرید. آن حریمی که شهدا، جانبازان و آزادگان برای ما گذاشتند این‌ها را نشکنید و از بین نبرید. عزت مردم ایران در اقتدار مردم ایران است و این که در مقابل ابرقدرت‌ها با دست خالی و با سرمایه بسیار مهم توکل به خدا و استعانت از خدا ایستاده‌اند تا این مفاهیم ارزشمند از بین نروند بسیار ستودنی است و خواهش می‌کنیم بگذارند این دستاوردها بمانند و برای خودشان یک باقیات و صالحات بگذارند. این روایت در رابطه با مردم قم گفته شده که اگر کسی بد مردم قم را بخواهد، به این مردم خدمت نکند و منتج به خیانت شود خدا او را ذلیلش می‌کند. قم یک جزء کوچکی از این ام القرای جهان اسلام است. بالاخره قم جزئی از ایران است و کسی نسبت به ایران خوب نخواهد، مصلحت‌اندیشی و محافظه‌کاری کند و دنبال مصالح و منافع شخصی خودش باشد متأسفانه نخواهیم رسید به آن‌جایی که باید برسیم.

تحریف‌های جدیدی علیه امام(ره) توسط نزدیکان خود امام(ره)

در این جا یک توصیه‌ای به بعضی از نزدیکان حضرت امام دارم که یک مطالعه ای در اندیشه حضرت امام(ره) داشته باشند. ما شاهد بودیم اهداف و اندیشه امام توسط برخی از نزدیکان و منسوبین به حضرت امام تحریف شد. امام برای طبقه خاصی نیست اتفاقاً خواسته صریح حضرت امام این بوده که انقلاب برای طبقه مستضعفین، پابرهنه‌ها و کوخ‌نشینان است. امام فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد پس آن اقتدار ما در پشتیبانی از ولایت فقیه است که متأسفانه در مصاحبه‌ها و سخنرانی‌های اخیر، اندیشه حضرت امام توسط برخی از نزدیکان ایشان موجب هجوم و تحریف قرار گرفت و در سایتی هم مطلبی را نوشتند که امام گفته‌اند من نسبت به بازرگان اشتباه کردم، این حرف دروغ محض است. از وصیتنامه امام استفاده می‌کنم؛ امام در وصیت‌نامه‌شان چهار مورد تذکر می‌دهند. الان که من زنده‌ام چنین اموری که کذب است به من نسبت می‌دهند قطعاً من بمیرم به تعداد این‌ها افزوده خواهد شد. لذا می‌گویم اگر صوت و یا خطی به من نسبت داده شد توسط کارشناسان تأیید شود و یا تصویر من در رسانه جمهوری اسلامی پخش شده باشد این درست است، وگرنه به اکاذیب توجه نکنید. طبق این بیان امام حرفی که متأسفانه در سایت یکی از منسوبین به حضرت امام آمده، کذب محض است. ما نمی توانیم این حرف را بپذیریم لذا توصیه می‌کنیم اندیشه‌های حضرت امام را مورد هجوم قرار ندهید.

*احساس می‌شود امروز مسئولین از مردم عقب‌تر هستند. از جهتی عده ای گفتند جوانان درگیر فضای آلوده مجازی شده‌اند ولی می‌بینیم این جوانان هستند که در هر میدان حساسی روحیه انقلابی‌گری‌شان را به رخ می‌کشند و در معنویات هم همچون حضور فعال در مراسم‌های شب‌ زنده‌داری پیش‌قراول‌اند. شما وضعیت امروز جونان کشور را چطور می بینید؟

هر روز تهدید جدیدتری را طراحی می‌کنند

به واقع جوان‌های الان ما از جوانان اهل انقلاب و زمان جنگ به مراتب جلوتر هستند. آن موقع این هجوم‌های سهمگین نبود و الان این هجوم‌ها هر روز با رنگ جدیدتر و نوع سخت‌تر در مقابل این جوانان قرار می‌گیرند. در عین حال ما مناجات‌ها و جلسات را می‌بینیم که به ندرت افراد میانسال به این جلسات می‌آیند. عمدتاً نیروهای جوان آمده‌اند این‌ها اهل مناجات و اهل انس هستند. مردم ما جداً از مسئولین جلوتر هستند آن 42 میلیون پای صندوق‌های رأی نسبت به اصل نظام معتقد هستند.

*دیروز در جریان عملیات تروریستی تکفیری ها در تهران حجت الاسلام تقوی نیز به شهادت رسیدند. با ایشان چقدر آشنا بودید و چطور توفیق شهادت قسمت ایشان شد؟

روایتی داریم که شهادت بابی است که خدا باز نمی‌کند مگر برای خواص اولیایش. کسانی که روزه‌دار بودند حالا یا در حرم امام(ره) یا جلوی مجلس این چنین مظلومانه به شهادت رسیدند بی‌تردید مصداق خواص اولیا هستند که باب رحمت به روی این‌ها باز شد. ما با سیدمهدی تقوی آشنا بودیم که همین‌جا شهادت ایشان را به خانواده ایشان تبریک می‌گویم. او از فضلا، اندیشمند و اهل تحقیق و پژوهش بود. خیلی اهل خطابه نبود واقعاً ایشان محقق و اندیشمند توانمندی در این عرصه بودند. این‌ها از موفقین و موثرین و همه اهل جهاد و شهادت بودند. بی‌تردید این‌ها در این امر رسیدند به آن جایی که باید می‌رسیدند. تقوی استحقاق‌ آن را داشت که با زبان روزه این چنین به شهادت برسد. خدا باب شهادت را نبسته و باز است و امیدوار هستم کسانی که ادعا دارند سایه جنگ را برداشته‌اند یک پاسخ مناسب، نه از نوع عوام فریبی، تزویرگونه و نه سخریه داشته باشند. ما شاهد بودیم زمانی‌ که بیانات حضرت آقا در مرقد پخش می‌شد برخی با حالت صورت‌شان کاملاً مشخص بود نسبت به این بیانات نورانی موضع می‌گیرند، امیدواریم سرعقل بیایند و یک باقیات و صالحاتی برای خودشان بگذارند نه اینکه آیندگان بگویند خداوند لعنت کند کسانی را که چنین تدابیری اندیشیدند و مملکت ما را این چنین به یغما بردند.


 گفت و گو : مجتبی برزگر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین