عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۷۱۵۳
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی:
مردم به عشق امام و رهبری پای انقلاب ایستاده و کاری به شخص ندارند؛ مردم به اصل انقلاب و نظام اعتقاد دارند به همین علت در مناسبت‌های مختلف نظام حضور یافته و وابستگی خود را به اثبات رسانده‌اند.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی بعد از نماز ظهر و عصر در شبستان امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه روز قیامت فقط ایمان و کار نیک برای انسان‌ها کاربرد دارد، عنوان کرد: روز قیامت از صدق مردم سوال می‌شود چرا که صدق به عنوان بالاترین ارزش در زندگی مطرح است.

وی از آیه 80 سوره اسراء به عنوان یکی از آیات کلیدی قرآن کریم یاد کرد و گفت: خداوند متعال تاکید دارد،  در هر عرصه‌ای با صداقت وارد شویم؛ نباید بعد از رأی آوردن وعده‌های خود را فراموش کنیم، بلکه باید در زمان مسؤولیت و انتخابات صادق باشیم و به وعده‌های خود عمل کنیم.

این استاد  المصطفی از صداقت به عنوان عامل استواری خانواده‌ها نام برد و گفت: بخشی از طلاق‌ها به علت وجود دروغ در خوانواده‌هاست و بخشی از مشکلات اقتصادی، سیاسی از دروغ نشأت می‌گیرد؛ دروغ مالی، اخلاقی، خانوادگی، سیاسی، دروغ مسؤولان به مردم بسیار تاسف‌آور است بنده ناراحت می‌شدم که مسؤولان ارشد نظام در انتخابات به یکدیگر تهمت دروغ می‌زدند.

وی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اسلامی نسبت به مناظره‌ها ابراز ناراحتی کردند، چرا که مردم می‌خواهند کاندیداها را الگو قرار داده و به آنها رأی دهند؛ برخی امروز ادعا می‌کنند و حرفی می‌زنند، اما فردای آن روز تکذیب می‌شود، مسئولان نباید بترسند، چرا که مردم به عشق امام و رهبری پای انقلاب ایستاده و کاری به شخص ندارند؛ مردم به اصل انقلاب و نظام اعتقاد دارند به همین علت در مناسبت‌های مختلف نظام حضور یافته و وابستگی خود را به اثبات رسانده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با تاکید بر اینکه وضعیت آمار طلاق و اختلاف‌های خانوادگی مطلوب نیست، اظهار کرد: بسیاری از ادعاها در زمان خواستگاری دروغ است به همین علت بسیاری از ازدواج‌ها به اختلاف می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه دروغ انسان را خوار می‌کند، عنوان کرد: دروغ زمینه‌ساز بسیاری از گناهان بوده و در نقطه مقابل نیت انسان بر صداقت مبتنی است؛ اگر انگیزه انسان برای رضای خداوند متعال باشد می‌توانیم در کار خود به موفقیت برسیم.

عضو هیأت علمی جامعه‌المصطفی‌العالمیه از ائمه اطهار(ع) به عنوان صدیقین نام برد و خاطرنشان کرد: صدق در عمل و در دین‌داری در روایات و احادیث مختلف مورد تاکید قرار گرفته است، صداقت ریشه همه نیکی‌ها و خوبی‌ها بوده به همین علت نباید به سادگی از کنار آن عبور کنیم.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین