عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۶۲۹۱
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱
امام خمینی(ره) انگیزه بعثت را تزکیه انسان‌ها معرفی کردند و اعتقاد داشتند تا تزکیه در رده‌‏هاى بالا حاصل نشود و تصفیه در رده‌‏هاى بالا حاصل نشود، این مملکت و همه ممالکى که هستند اصلاح نخواهند شد.
عقیق:به مناسبت مبعث رسول اکرم(ص) بیاناتی از امام خمینی(ره) درباره این روز شریف را در ادامه بخوانید.

انگیزه بعثت، تزکیه نفوس بود
«و امروز سالروز این بعثت بزرگ است و این نعمت عظیم الهى است، توجه کنید که بعثت براى چه بوده، انگیزه بعثت چه بوده است و اگر کسى تخلف کند از انگیزه بعثت چه خواهد شد. انگیزه بعثت تزکیه نفوس بوده است و تزکیه نفوس به این است که خودخواهی‌ها برود از بین، خودبینی‌ها برود از بین، ریاست‌طلبی‌ها برود از بین، دنیا طلبی‌ها برود از بین، و به جاى همه، خداى تبارک و تعالى و هوایِ براى خدا بنشیند. انگیزه بعثت این است که حکومت خدا در دل‌هاى بشر حکومت کند تا اینکه در جامعه‏‌هاى بشر هم حکومت کند. تا تزکیه در رده‌‏هاى بالا حاصل نشود و تصفیه در رده‌‏هاى بالا حاصل نشود، این مملکت و همه ممالکى که هستند اصلاح نخواهند شد.» (صحیفه امام، جلد14، ص393)

«مسأله مبعث و ماهیّت آن و برکات آن چیزى نیست که بتوان با زبان‌هاى الکن ما از آن ذکرى کرد؛ و به قدرى ابعاد آن زیاد است و جهات معنوى و مادى او زیاد است که گمان ندارم بتوان حول و بر او هم صحبت کرد.» (همان، جلد17، ص430)

نزول قرآن، از ثمرات بعثت
این ولادت که دنبالش برکات پی در پی بود و منتهی شد به بعثت و‏‎ ‎‏نزول وحی از جانب خدای تبارک و تعالی بر قلب مبارک آن سرور،‏‎ ‎‏ابعادش برای بشر تاکنون معلوم نشده است.‏ آن که قرآن کریم دنبالش بوده است حتی برای متعمّقان‏‎ ‎‏آخرالزمان هم به آن طوری که باید کشف نشده است و همین‏‎ ‎‏مقداری که معلوم شده است و کشف شده است، وقتی که‏‎ ‎‏ملاحظه کنید باقبل از اسلام و معارف قبل از اسلام و فلسفه قبل از‏‎ ‎‏اسلام و عدالت‌های اجتماعی قبل الاسلام می‌بینید که همین مقدار‏‎ ‎‏هم یک تحول عظیمی در دنیا پیش آورده است که سابقه نداشته‏‎ ‎‏است و لاحقه هم ندارد. در سیر عرفانی، شما ملاحظه بفرمایید که‏‎ ‎‏قبل از اسلام چه بوده است و بعد از اسلام و با تعلیمات اسلام‏‎ ‎‏مقدس و قرآن کریم چه شده است.‏

‏‏آیات قرآن برای متعمقان آخرالزمان
اشخاصی که قبل از اسلام بودند در عین حالی که اشخاص‏‎ ‎‏بزرگی بودند مثل ارسطو و امثال او، مع ذلک وقتی کتاب‌های آنها را‏‎ ‎‏ما ملاحظه می‌کنیم بویی از آن چیزی که در قرآن کریم است در‏‎ ‎‏آنها نیست. همین آیاتی که در روایات ما وارد شده است که برای‏‎ ‎‏متعمقین آخرالزمان وارد شده است، مثل سورۀ «توحید» و شش‏‎ ‎‏آیه از سورۀ «حدید»، گمان ندارم که واقعیتش برای بشر تا الآن و تا‏‎ ‎‏بعدها بشود آن طوری که باید باشد، کشف بشود.‏ (کتاب نبوت از دیدگاه امام خمینی(ره)، ص433)


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین