عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۵۱۷۱
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۸
هشدار چند باره آیت الله نوری همدانی:
حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که نمی توان با عمل غیر دینی شاهد اصلاح باشیم گفتند: اخذ دیرکرد وام ها عمل حرامی است که نباید در کشور اجرا شود.
عقیق:حضرت آیت‌الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار مدیرکل امور مرزی و پدافند غیرعامل وزارت کشور با اشاره حرمت های دینی در جامعه گفتند: یکی از منکراتی که باید در جامعه ما اصلاح شود و بنده مُصر هستم به قدری این بحث را بیان کنم تا اصلاحی  در آن رخ دهد؛ مساله دیرکرد بانکی است.

ایشان افزودند: هر روز شاهد دریافت نامه هایی هستیم که مردم در این زمینه شکایت دارند و با ما دردل می کنند؛ وقتی این  چنین کار که شرعا حرام است باعث ایجاد مشکل برای مردم شده است چرا نباید برطرف شود؟

این مرجع تقلید بیان کردند: مردم باید در برابر اینگونه موارد حساسیت داشته باشند زمانی که فقه و اهل بیت(ع) بیان می‌کنند حرام است به چه مناسبت دریافت می‌کنید باید به مردم بیان کنید و زیرساخت‌های احکام خدا فراهم شود؛ هیچگاه با کار حرام نمی توان اصلاحی را ایجاد کرد.

معظم له با اشاره به اهمیت رعایت اصل عفاف و حجاب در جامعه تصریح کردند: وقتی که دین مبین اسلام تا این اندازه به عفاف و حجاب اهمیت می دهد همه باید تلاش کنیم که نسبت به بهبود این مساله در کشور حساس باشیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی بیان کردند: شناخت دین باید از طریق سنت و متون دینی انجام شود؛ یکی از این روش ها رجوع به اخبار و احادیث و فرهنگ اهل بیت(ع) است که وقتی به این روایات رجوع می کنیم متوجه می شویم که قم دارای چه عظمتی است.

معظم له با ذکر این مطلب که روایات بسیاری در خصوص آخرالزمان و جایگاه قم در این عصر بیان شده است اظهارکردند: امام صادق(ع) فرمودند در آخرالزمان بساط علم برچیده می‌شود و علوم از قم به کل دنیا می‌رسد یک نفر باقی نمی‌ماند که صدای اسلام ناب را نشنیده باشد.

این مرجع تقلید با اشاره به روایاتی که در آن قم، به عنوان حرم اهل بیت(ع) ذکر شد هاست گفتند: وقتی به جایگاه این شهر پی بردیم قطعا باید نسبت به مسئولیت سنگینی که همه مادر قبال آن داریم نیز متوجه باشیم؛ در همین زمینه باید با امر به معروف و نهی از منکر فضایی نمونه درکشور ایجاد کنیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهارکردند:  حفظ عزت و اقتدار از مهمترین وظایف مسلمانان است و با توجه به اینکه انقلاب اسلامی عزتی مضاعف به مسلمانان داد باید از این عزت که همانا حفظ ارزش هایی چون استقلال، آزادی، خودباوری، شهادت و شهامت است پاسداری کنیم.

ایشان با اشاره به ارکان دین مبین اسلام گفتند: شاه از ما می خواست که دینی بدون استکبار ستیزی و صهیونیستم ستیزی و دینی حداقلی داشته باشیم و کاری به او و ظلم او استکبار جهانی نیز نداشته باشیم ولی امام اسلام اصیل را به مردم معرفی کرد و همین مساله باعث شد که جایگاه مستکبران متزلزل شود.

این مرجع تقلید اظهارکردند: امام خمینی(ره) فرمودند قدر این مردم را بدانید برای آنها اشتغال ایجاد کنید و زمینه ارزانی فراهم شود بنابراین خدمت به مردم مهم است به این مردم باید خدمت کرد؛ امام راحل یک تحول جهانی را ایجاد کرد و مردم نیز با ایشان همراه شدند و توانستند نقاب غرب را کنار بزنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی بیان کردند:ولایت فقیه عنصر دیگر و مهم انقلاب اسلامی  است؛ زیرا اگر ولایت فقیه نبود  انقلاب پیشرفت نمی‌کرد، اگر بحرین، عراق و یمن ولایت فقیه داشتند کار تمام شده بود.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین