عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۵۰۵۵
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۶
همایون در گفت‌وگویی بیان کرد؛
عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) گفت: دوران به ظاهر کوتاه زندگی حضرت زهرا(س) بیشترین و واضح‌ترین پیامی که برای ما دارد موضوع دفاع از ولایت، تلاش برای تثبیت و تجلی ولایت است؛مسئله‌ای که ما هم امروز در جریان انقلاب اسلامی آن را پیش رویمان داریم.
عقیق:محمدهادی همایون عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چطور می‌توان با تأسی به سیره حضرت زهرا(س) در زمره منتظران واقعی حضرت مهدی(عج) شد، گفت: وقتی ما بخواهیم میان دو معارف غنی اسلام، ارتباط برقرار کنیم به نظر می‌رسد ما باید اساساً یک مبنای نظری را توافق کنیم و آن پیوسته بودن تاریخ است.

وی اظهار داشت: اگربخواهیم تاریخ و حوادث تاریخی را حوادثی پراکنده تلقی کنیم ناچار خواهیم بود که میان موضوعات و حوادث به دنبال شباهت‌هایی باشیم مانند رابطه‌ها و علت‌ها و سپس به یک تحلیل برسیم همانطوری که تاریخ تحلیلی شکل می‌گیرد.

عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق (ع) تصریح کرد: واقعیت این است که از نگاه اسلامی، تاریخ کاملاً به هم پیوسته است و عین سنت‌هایی است که در قرآن کریم به آنها اشاره شده، به همین دلیل اولیا و معصومان علیهم‌السلام و مؤمنان وظیفه دارند این تاریخ را به همان نحوی که باید جلو برود، پیش ببرند. یکی از مقاطع مهم تاریخی، جریان مهدویت و جریان ظهور است؛ به نظر می‌رسد همه انبیا این مأموریت را داشته‌اند به ویژه از زمان صدر اسلام به این طرف، حوزه معصومین و ائمه اطهار علیهم‌السلام این موضوع پی‌ریزی شده است.

وی عنوان کرد: دوران به ظاهر کوتاه زندگی حضرت زهرا(س) بیشترین و واضح‌ترین پیامی که برای ما دارد موضوع دفاع از ولایت، تلاش برای تثبیت و تجلی ولایت است؛ ماجراهای دفاع این بانوی بزرگوار از امیرالمؤمنین(ع) که به شهادتشان منجر شد، مسئله‌ای کاملاً روشن در عرصه ولایت است.

همایون گفت: موضوعی که ما هم امروز در جریان انقلاب اسلامی، پیش رویمان داریم، باز موضوع تثبیت ولایت و تجلی ولایت است که البته موضوع کامل و تام ولایت در آخرالزمان اتفاق خواهد افتاد؛ زمانی که در حضور حضرت مهدی(عج) حکومت جهانی ایشان شکل می‌گیرد ما از آن تحت عنوان تمدن نوین اسلامی یاد می‌کنیم. بنابراین باید انقلاب اسلامی را نتیجه اقدامات حضرت زهرا(س) بدانیم،‌ مسیری که انقلاب اسلامی در آن قرار دارد همان حرکت در مسیر سیره اهل بیت(ع) است و به سوی ظهور می‌رود.

وی با تأکید بر اینکه تحقق تام ولایت در آخرالزمان اتفاق خواهد افتاد، خاطرنشان کرد: اینکه می‌گوییم ولی خداوند ظهور می‌کند بدین معنا نیست که خدای ناکرده وجود مقدس امام زمان(عج) جای دیگری است یا نامرئی است خیر، بلکه امام در میان ما زندگی می‌کنند و تجلی ظهور در تمام شئون زندگی ما است و در واقع، شأن امام در زندگی ما ظاهر می‌شود و این از برکت همان اقدامی است که توسط حضرت زهرای مرضیه انجام شده است.

عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق (ع) اظهار داشت: وقتی ما به جریان ظهور برسیم، آن روز روزی است که تمام زندگی ما تحت تأثیر این ظهور قرار خواهد گرفت و در واقع جنبه‌های مختلف امام است که آشکار می‌شود. به عنوان مثال؛ از زمانی که ما قیام حضرت امام خمینی(ره) را داشتیم تا به امروز، چگونه مردم در پی ولی فقیه‌شان، اخلاق، اعتقادات و ‌روحیاتشان تغییر کرده و به امام نزدیک می‌شوند این همان چیزی است که در دوران آخرالزمان به طور تام و کامل البته در سطح بسیار عمیق و گسترده‌ای اتفاق می‌افتد.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین