عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۳۵۰۵
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷
پورابراهیمی مطرح کرد:
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید نابسامانی کاروان‌های زیارتی و عدم نظارت نهادهای دولتی بر شیوع پدیده‌ای به نام کاروان‌های آزاد، مشکلات امنیتی و اجتماعی برای زائران عتبات به همراه خواهد داشت.
عقیق:محمد رضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس از وضعیت نابسامان کاروان های زیارتی برای سفر به عتبات خبر داد و گفت: متاسفانه در سایه بی توجهی دولت به ویژه سازمان حج و زیارت و وزارت ارشاد، شاهد ظهور کاروان های جدیدی به نام "آزادبر" هستیم که گویا از هیچ قانون و سازمانی تبعیت نمی کنند و علاوه بر ارائه خدمات ضعیف به زائران، زمینه ساز بروز مشکلات امنیتی نیز شده اند.
 
این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه متاسفانه این کاروان ها به هیچ یک از تعهدات خود در زمینه نقل و انتقال زائر چه از ایران به عراق و چه در داخل عراق پایبند نیستند، گفت: این افراد با سواستفاده از اعتقادات مردم، هزینه های گزافی را از زائران دریافت می کنند و در ازای آن خدمات ضعیفی چه در بخش حمل و نقل و چه در بخش اسکان و تغذیه ارائه می دهند.
 
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به عدم نظارت سازمان حج و زیارت بر فعالیت این کاروان ها گفت: عدم نظارت سازمان حج و زیارت باعث شده تا این کاروان ها بدون توجه به شرایط امنیتی و خطرناک کشور عراق، اقدام به انتقال زائر کنند و بی توجهی شان به مسایل امنیتی جان زائران را به خطر بیندازد.
 
پورابراهیمی از تجربه سفر خود با یکی از این کاروان ها گفت و خاطرنشان کرد: متاسفانه بارها به چشم خود دیده ام که این کاروان ها بدون شناخت مناطق خطرناک و بدون حضور نیروهای امنیتی و راه بلد عراقی، اقدام به انتقال زائرین ایرانی به برخی مناطق کرده اند و سازمان حج و زیارت نیز به عنوان متولی این کار، هیچ نظارتی بر عملکرد این کاروان ها ندارد.
 
نماینده مردم کرمان از رشد قارچ گونه این شرکت ها در کشور اظهار تاسف کرد و افزود: سازمان حج و زیارت و وزارت ارشاد تنها نظارت بر کاروان های زیر مجموعه شمسا را بر عهده گرفته اند و هیچ برخورد و نظارتی بر عملکرد و تخلفات این کاروان ها ندارند.
 
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از احضار وزیر ارشاد به منظور پاسخگویی به این مشکلات خبر داد و گفت: این مشکلات باید پیش از بروز مشکلات بزرگتر و به خطر افتادن جان زائرین حل شود و اگر وزارت ارشاد و سازمان حج و زیارت در این مورد خاص مسئولیتی ندارند رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری باید پاسخگو بوده و به سرعت جلوی تخلفات را بگیرد.

منبع:مشرق

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین