عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۳۰۷۷
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۵:۳۶
استاد حوزه علميه در جمع زوار حسيني(ع) تشريح كرد:
استاد حوزه علميه با اشاره به روايتي از امام حسين(ع) براي پرهيز از گناه تاكيد كرد: امام در دو بند از اين دستورالعمل فرمودند كه از زمين خدا بيرون برو و از رزق و روزي او نخور و هرقدر مي خواهي گناه كن.
عقیق: حجت الاسلام والمسلمين پورموسوي، استاد حوزه علميه در جمع زائران حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسين(ع) با بيان اينكه گناه و معصيت نشانه بيماري روحي انسان است به تبيين روايتي از امام حسين(ع) در اين زمينه پرداخت.

وي ادامه داد: فردي خدمت امام رسيد و گفت من صبر بر گناه ندارم، موعظه اي بفرماييد كه اين مسئله در من اثر بگذارد و كمتر گناه كنم و امام فرمودند چند چيز است كه در نظر داشته باش و بعد هر قدر مي خواهي گناه كن.
.
اين سخنران مذهبي بيان كرد: امام فرمود از روزي خداوند نخور و بعد هرقدر خواستي گناه كن و از حكومت خدا بيرون برو و هرقدر خواستي گناه كن.

وي با بيان اينكه اين دو مسئله ممكن نيست زيرا انسان در هر جاي عالم باشد تحت حكومت خدا و از او روزي مي خورد افزود: خداوند رزق طفل شيرخوار را به محض اينكه از مادر متولد مي شود به او عطا مي كند و رزق و روزي همه موجودات را به تصريح قرآن بر عهده دارد و كسي نيست كه بتواند خود را روزي خوار خداوند نداند.

پورموسوي به بيان خاطره اي از علامه مجلسي در برخورد با يك فرد گناهكار پرداخت و تصريح كرد: علامه مجلسي با بيان همين مطلب خطاب به آن فرد كه تو عمري روزي خدا را خورده و نمكدان شكسته اي باعث تغيير او شد.

استاد حوزه علميه با بيان اينكه همه عالم ملك و ملكوت خداست اظهار كرد: برخي امكانات مادي زيادي در اختيار دارند اما باز هم طلبكار و ناشكر هستند و كفران نعمت مي كنند و براي به دست آوردن يك تكه زمين كه همه زمين براي خداست دروغ هاي فراوان مي گويند و تعدي مي كنند و مال صغير و كبير را مي خورند.

وي با بيان اينكه روز قيامت يوم الحسرت است ادامه داد: در قرآن هزار و 400 بار كلمه قيامت آمده است كه نشان دهنده اهميت آن است زيرا همه در آخرت حسرت خواهند خورد؛ افراد خوب از اينكه چرا بيشتر بهره نبرده و افراد بدكار از اينكه چرا معصيت كرده اند.

وي با اشاره به ادامه روايت گفت: امام خطاب به آن جوان ادامه دادند كه جايي را انتخاب كن تا خداوند تو را نبيند و هر چه مي خواهي گناه كن؛ وقتي عزرائيل براي گرفتن جان تو آمد او را از خود بران و هر چه مي خواهي گناه كن و زماني كه مالك دوزخ تو را به سوي آتش مي برد در آتش وارد مشو و هر چه مي خواهي گناه كن.

منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین