عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۲۷۱۴
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۹
با همکاری سازمان فرهنگ و بنیاد بین‌المللی غدیر؛
با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و بنیاد بین‌المللی غدیر، اندیشه‌های غدیر و سبک زندگی علوی در جهان ترویج می‌شود.
عقیق: امام جمعه موقت تهران و دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر، ظریف‌منش، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر و مشتاقی، عضو هیأت مدیره این بنیاد، با حضور در این سازمان با ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و معاونین این سازمان دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم صدیقی در این دیدار با اظهار اینکه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ظرفیت ویژه‌ای برای معرفی پیام غدیر به عنوان پیام اسلام و انقلاب به جهانیان است، بر نقش شخصیت‌های حقیقی و حقوقی برای ترویج اندیشه غدیر و موضوع ولایت امیرالمؤمنین (ع) تأکید کرد.

وی سپس با بیان اینکه بنیاد بین‌المللی غدیر با هدف ترویج سبک زندگی علوی، سیاست علوی و سیره علوی در زندگی مردم و جامعه تشکیل شده است، گفت: این دیدار با این هدف برگزار می‌شود که راه‌های همکاری و همیاری به منظور خدمت به ترویح فرهنگ غدیر در سطح جهانی شناسایی شود.

در ادامه این دیدار ظریف‌منش، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر نیز با بیان سخنانی اظهار کرد: بنیاد غدیر حدود 18 سال قبل با هدف ترویج فرهنگ غدیر تأسیس شد.

وی افزود: فرهنگ غدیر، در استمرار نبوت و امامت و فرهنگ ولایت و سرمشق انقلاب اسلامی ایران است.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر با تأکید بر اینکه جهان امروز نیازمند و تشنه فرهنگ غدیر است، گفت: بنیاد غدیر در دهه ولایت و امامت ده‌ها هزار برنامه اجرا می‌کند که مجریان تمام آنها خود مردم هستند و بنیاد تنها سیاست‌گذاری این برنامه‌ها را به عهده دارد.

ظریف‌منش همچنین گفت: هدف از فعالیت بنیاد غدیر، بیان فلسفه و حقیقت غدیر در جامعه است و با توجه به اندیشه حضرت امام خمینی (ره)، بنیاد در معرفی هدف و حقیقت غدیر، وحدت و انسجام جامعه اسلامی را پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: بالاترین مسئول دستگاه‌هایی که با بنیاد بین‌المللی غدیر مرتبط هستند، عضو این بنیاد هستند. همچنین با توجه به اهداف سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این سازمان یکی از مهم‌ترین همکاران بنیاد غدیر محسوب می‌شود و معتقدیم که با استفاده از ظرفیت این سازمان می‌توانیم نسبت به ترویج فرهنگ غدیر و ولایت، نتایج بیشتری را حاصل کنیم.

در بخش پایانی این دیدار نیز ابوذر ایراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با بیان اینکه علت وجودی سازمان و هدف فعالیت تمامی همکاران این سازمان، ترویج فرهنگ غدیر و سیره علوی است، از آمادگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای همکاری با بنیاد بین‌المللی غدیر خبر داد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: برای آغاز این همکاری‌ها می‌توانیم چند برنامه مرتبط با بنیاد غدیر را در برنامه‌های سال 96 رایزنی‌های فرهنگی که در حال تدوین هستند، پیش‌بینی، برنامه‌ریزی و اجرا کنیم. البته در این راه باید محصولاتی را تولید کنیم که برای مردم دنیا قابل فهم و درک باشد. از جمله اینکه می‌توانیم در زمینه ترجمه کتاب با موضوع سیره امام علی (ع) و فرهنگ غدیر، اقدام کنیم.

ابراهیمی‌ترکمان در پایان سخنان خود، استفاده از ظرفیت مبلغین برای ترویج فرهنگ غدیر، ترجمه کتاب‌های با موضوع غدیر و استفاده از ظرفیت مجلات و نشریات بین‌المللی به زبان‌های مختلف بنیاد اندیشه اسلامی سازمان فرهنگ و اسلامی را ازدیگر راه‌های همکاری با بنیاد بین‌المللی غدیر، عنوان کرد.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین