عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۲۶۸۲
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷
گرامیداشت حماسه آزادسازی حلب و شهدای مقاومت اسلامی در فاطمیه بزرگ تهران
اگر حرمت اهل بیت(ع) شکسته شود یعنی اسلام هم ریشه اش کنده شده هم ساقه و برگ و شاخه اش. دیگر دینی باقی نخواهد ماند اگر بعد از حرم حضرت زینب(س) رفتند به حرم امام حسین(ع) خب دیگر دینی نمی ماند.

عقیق:جلسه هفتگی هیئت زوار الزهرا (س) گرامیداشت حماسه آزادسازی حلب و شهدای مقاومت اسلامی و مدافع حریم اهل بیت (ع) با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان ، مداحی حاج امیر عباسی و ذاکرین اهل بیت (ع) و شعر خوانی احمد بابایی در فاطمیه بزرگ تهران برگزار شد .

در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام پناهیان را بخوانید:

جهاد هجرت و شهادت، استقامت در راه حق، این آیه ها درباره کسانی است که هجرت و جهاد می‌کنند، حالا اگر در این راه به درجه رفیع شهادت هم برسند چه مقامی خواهند داشت؟ در سوره مبارکه آل عمران، اصلا خدای متعال روشن نمی کند که دقیقا به شهدا چه می دهد. می فرماید: آنچه که از کرامتم به اینها می دهم اینها غرق شادی و شعف هستند. خدای متعال می فرماید به درجه عظیم و رفیع می رسند.

شهدای مدافع حریم اهل بیت(ع) چند امتیاز دارند، یکی اینکه علاوه بر مبارزاتشان هجرت هم کردند، خود هجرت یک فضیلت است، امتیاز دیگرشان این است که علاوه بر هجرت و جهاد از اصل اسلام و اهل بیت(ع) دفاع کردند. شهدای مدافع حرم لبیک گویان امام حسین(ع) در روز عاشورا هستند. نکته و امتیاز دیگر، حفظ جمهوری اسلامی است. آقا فرمودند: اگر اینها نبودند باید در کرمانشاه و همدان جلوی اینها می ایستادیم. این هم یک امتیاز ویژه است. چندین امتیاز را اینها با هم دارند. هم هجرت، هم جهاد، هم شهادت. اینها محصولش می شود هم حفظ اسلام و حریم اهل بیت(ع) هم کیان کشور اسلامی. تکریم اینها خیلی نکته مهمی است. اینها غریب هستند. ما زمان جنگ طعنه داشتیم، اما الان طعنه ها خیلی بیشتر است و این طعنه ها عمدتا از سر جهالت است. آن موقع توجه داشتند می گفتند اگر ما نرویم دشمنان می آیند و به شما مسلط می شوند. اما الان می گویند می روید به کشور دیگر برای چه؟

 جانبازان مدافع حرم می گفتند این پزشکان به ما می گفتند آخر ارزشش را داشت به خاطر چندتا آجر جانتان را به خطر انداختید؟

اگر حرمت اهل بیت(ع) شکسته شود یعنی اسلام هم ریشه اش کنده شده هم ساقه و برگ و شاخه اش. دیگر دینی باقی نخواهد ماند اگر بعد از حرم حضرت زینب(س) رفتند به حرم امام حسین(ع) خب دیگر دینی نمی ماند. اینهایی که درباره مدافعان حرم این حرف ها را می زنند اینها شهادت را مرگ می‌پندارند. آیه قرآن که می فرماید: اینها که در راه خدا کشته شده‌اند نمرده‌اند، اینها زنده‌اند و در نزد ما روزی می‌خورند. این آیه در زمانی نازل شد که همین حرف ها را می زدند درباره شهدای اسلام.

هیچ کس درباره اینها حکمی هم نداده است ولی با اینها، این روحیه و این درک و شعور را می بینید. یک مجاهد فی‌سبیل‌الله به تمام معنا. وقتی دست نوشته اینها را هم می‌خوانیم واقعا عظمت را در نگاه اینها می‌بینیم.

ما اگر ندانیم و متوجه نشویم خداوند برای چه به شهدا اینگونه گفته ولی بالاخره می دانیم که در قرآن از مقام اینها که به بهترین درجه یاد کرده است. این آیه برای کسانی است که بدبین هستند به مقام شهدا. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین