عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۸۴۱۲
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸
حجت الاسلام والمسلمین طبسی:
حوزه/ استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر این که ولایت امیرالمومنین(ع) تکمیل کننده رسالت پیامبر اسلام(ص) است، به شبهه افکنی های وهابیت اشاره کرد و گفت: تاریخ مصرف وهابیت گذشته و به زودي به زباله دان تاريخ مي افتد.
عقیق:حجت الاسلام و السلمين نجم الدین طبسی، در نهمین اجلاسیه غدیر، در تالار ولایت مشهد با اشاره به تاكيدي كه در خطبه غدیر نسبت به ساحت مقدس حضرت ولی عصر(عج) مي باشد، گفت: در واقع يك صفحه از این خطبه به ویژگی ها، سجایا و خصوصیات به همراه ماموریت و عملکرد آن حضرت اختصاص دارد.

وي با بيان اينكه رسول خدا(ص) در مدت رسالت خود نسبت به ارزش و مقام ولايت و امامت تاكيد داشته اند، به روايت هايي كه در كتاب معجم وجود دارد، اشاره و ابراز كرد: پيامبر خدا(ص) در روز غدير مامور شدند تا دستور خداوند را ابلاغ كنند و آيه نازل مي شود كه اگر رسالت خود را به انجام نرسانی، گویا هیچ کاری انجام نداده ای.

استاد حوزه علمیه قم، خطرها و تهديدهايي كه جامعه اسلامي را هدف قرار داده به علت همان نسخه اشتباه و انحرافي جاهلان در صدر اسلام و تغيير مسير ولايت توسط آنان عنوان كرد و هشدار داد كه امروز هم بايد نسبت به نسخه پيچي برخي افراد هوشيار و بصير بود.

حجت الاسلام و السلمين طبسی، وهابيت را حاصل اين نسخه پيچي دانست و با بیان این که امروز تاریخ مصرف وهابیت گذشته است، اظهار كرد: وهابيت به زودي به زباله دان تاريخ مي افتد.

اين محقق و پژوهشگر مذاهب اسلامي با انتقاد از آنانی که امروز تلاش دارند تا امور امت و ملت مسلمان را دچار انحراف کنند، گفت: چرا باید امروزمان را صرف آنانی کنیم که سوابقشان درخشان نیست؟ مگر فرماندهان پا به رکاب امام زمان(عج) با سابقه دیرینه درخشان که حاضر به فدا کردن جان خود در راه اسلام می باشند، کم است؟

وی با فرض صحت کامل روایات حسنی و یمانی ابراز کرد: در دوران غیبت آنچه  از ما مطالبه شده است دعا برای تعجیل ظهور حضرت ولی عصر(عج) و انتظار برای ایشان بوده که باید آن را به درستی انجام دهیم.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین