عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۸۱۰۹
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳
ظریف‌منش در نشست خبری عنوان کرد
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر اعلام کرد به مناسبت عید بزرگ غدیر، ۱۱۰ طلبه از سادات در حرکتی نمادین به منازل مراجعه می‌کنند و به کودکان عیدی می‌دهند.

عقیق:نشست خبری دهه امامت و ولایت، پیش از ظهر دیروز(شنبه 20 شهریورماه) در محل بنیاد بین‌المللی غدیر با حضور حسین ظریف‌منش مدیرعامل بنیاد و رئیس برگزاری دهه امامت و ولایت و اصحاب رسانه برگزار شد.

وی اظهار داشت: در سال‌های گذشته فاصله اعیاد قربان و غدیر را به عنوان دهه امامت و ولایت نامگذاری کردیم تا یک فضای گفتمانی برای ترویج و تبیین مسأله غدیر و آموزه‌های ادبی در اجتماع ایجاد کنیم. علاوه بر این دهه امامت و ولایت، متضمن وحدت بوده و استمرار ولایت را در خود دارد.

رئیس بنیاد بین‌المللی غدیر ادامه داد: امسال با هماهنگی قبلی که وزارت کشور، سازمان شهرداری در سراسر کشور، سازمان اوقاف و امور خیریه، سپاه پاسداران، بسیج مستضعفین، ارتش و سایر وازتخانه‌ها و نهادهای متعددی که داشتیم زمینه انعکاس این حرکت بزرگ فرهنگی فراهم شده است. همچنین در این خصوص جلساتی با صدا و سیما داشتیم و آقای لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز آمادگی خود را برای ترویج آموزه‌های علوی اعلام کرده است.

وی گفت: اگر حقیقت غدیر در جامعه ما بیش از گذشته تبیین و تعلیم شود، می‌تون در راستای رسیدن به یک جامعه علوی پیش رویم. از طرف دیگر، پیام غدیر می‌تواند خلأ نظری موجود در جهان اسلام و برای ملت‌های مسلمانی که در پی عدالت و آزادی هستند، مسیر را هموار می‌کند. 

رئیس بنیاد بین‌المللی غدیر عنوان کرد: امسال دو دسته برنامه مدنظر داریم؛ نخست برنامه‌های ناظر بر امر ولایت و امامت است و دسته دوم برنامه‌های معرفت‌افزا و فرهنگ‌ساز است. بازسازی واقعه غدیر توسط مردم و مسئولان در شهرستان‌های مختلف با همکاری بسیج مستضعفین و بنیاد بین‌المللی غدیر در 168 نقطه از کشور انجام خواهد شد. 

وی با اشاره به اجتماع غدیریون تصریح کرد: مراسم بیعت با ولایت با عنوان اجتماع غدیریون در اکثر شهرهای کشور در دهه امامت و ولایت برگزار خواهد شد که یادآور بیعت 120 هزار نفره مردم با امیرالمؤمنین(ع) است و در 25 نقطه از تهران نیز اجتماعات مردمی غدیر را خواهیم داشت. 

ظریف‌منش گفت: از دیگر برنامه‌های بنیاد غدیر در دهه ولایت و امامت، برنامه سراسری اطعام است که افطاری 200 هزار نفر برای روز عیدغدیر درنظر گرفته شده است و عمدتاً مردم، هیئات مذهبی، حسینیه‌ها و مساجد به اجرای برنامه سراسری اطعام می‌پردازند و در بقاع متبرکه نیز اطعام برای نیازمندان صورت خواهد گرفت که در تهران 100 تا 150 هزار اطعام پیش‌بینی شده است. 

وی برگزاری پنجمین جشنواره شعر غدیر با حضور شعرای آئینی در تهران، قرائت خطبه غدیریه، بیعت با ولایت در روز عید غدیر با حضور هزاران نفر از زائران در مسجد جمکران را از دیگر برنامه‌های بنیاد غدیر در دهه امامت و ولایت برشمرد و گفت: جشنواره شعر غدیر روز یکشنبه 28 شهریورماه با حضور شعرای آئینی برگزار می‌شود که تاکنون 170 قطعه شعر برای ما ارسال شده و کتاب «چهارمین جشنواره غدیر» نیز در این مراسم رونمایی خواهد شد. 

وی یادآور شد: بنیاد غدیر 15 همایش در طول نیمه دوم سال برگزار می‌کند. 

رئیس بنیاد بین‌المللی غدیر خاطرنشان کرد: تلاش وسیع دشمن برای غبارآلود کردن فضای فکری و عقیدتی جامعه در جریان است. امروز ماهواره‌ها در فضای مجازی به وسعت وجود دارد که اصول مسلم اسلام را خدشه‌دار کند، از این رو، مجموعه کارگاه‌هایی را پیش‌بینی کردیم که 110 کارگاه به صورت نمادین در دهه امامت و ولایت با حضور آیت‌الله صدیقی افتتاح خواهد شد که به شبهات اعتقادی پاسخ می‌دهند. 

وی افزود: برگزاری نماز عید غدیر، اعزام مبلغ برای ترویج معارف علوی از سوی حوزه‌های علمیه قم و تهران، اهداء هدایا به کودکان توسط 110 طلبه تهرانی در حرکتی نمادین با حضور در درب منازل افراد در ادامه فعالیت‌های بنیاد غدیر قرار می‌گیرد. 

ظریف‌منش با اشاره به فعالیت‌های برون‌مرزی بنیاد بین‌المللی غدیر گفت: از طریق وزارت امور خارجه، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) مجموعه برنامه‌هایی را پیش‌بینی کرده‌ایم که مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در 14 کشور جهان از جمله بنگلادش، گرجستان، ترکیه، روسیه و... برنامه‌هایی را دارد. همچنین سازمان فرهنگ و ارتباطات در 57 کشور جهان جشن عید غدیر را برگزار می‌کند.

وی گفت: غدیر از مرحله اثبات سندی گذشته و تمام روزنه‌های خدشه‌های احتمالی بر روی آن بسته شده است. امروز باید مفاهیم و آموزه‌های علوی را شرح دهیم و بیان کنیم، چرا که ساده‌زیستی، زهد، یتیم‌نوازی امیرالمؤمنین(ع) است که جاذبه دارد. 

رئیس بنیاد بین‌المللی غدیرادامه داد: متأسفانه کارهای علمی پیرامون ولایت و امامت فقط در سطح فضلای حوزه‌های علمیه است و نیاز است که بازنشر شده و به زبان روز بیان شوند. آنچه که در زمینه مباحث غدیر وجود دارد، زبان جوان امروزی ما نیست. 

وی در پایان سخنان خود به بیان عناوین روزهای دهه امامت و ولایت پرداخت که در ادامه می‌آید:

 

ردیف ایام دهه  تاریخ مناسبت عنوان نامگذاری
1 یکشنبه 95/6/21 روز عرفه ولایت، معرفت،‌محبت
2 دوشنبه 95/6/22 روز عید سعید قربان بندگی،‌ اطاعت، ولایت
3 سه‌شنبه  95/6/23   ولایت، بصیرت، دشمن‌ستیزی
4 چهارشنبه 95/6/24   ولایت، وحدت اسلامی، اقتدار ملی
5 پنج‌شنبه 95/6/25   ایثار و دفاع از حریم ولایت
6 جمعه 95/6/26   ولایت، مهدویت و عدالت
7 شنبه 95/6/27 ولادت امام هادی (ع) ولایت، هدایت، عزت اسلامی
8 یکشنبه 95/6/28   ولایت، دین و سیاست
9 دوشنبه  95/6/29   قرآن و عترت دو میراث نبوت
10 سه‌شنبه 95/6/30 روز سعید غدیر غدیر، امامت و ولایت

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین