عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۸۰۹۴
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علیرضا پناهیان در اختتامیه ششمین همایش هیأت‌های محوری و برگزیده کشور
هیأت‌های مذهبی باید در حماسه اربعین حسینی مشارکت مطلوبی داشته باشند چراکه این حماسه به صورت خودجوش مردمی و با مدیریت خداوند متعال خلق شده است.

گزارش تصویری


عقیق: حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علیرضا پناهیان در مراسم اختتامیه ششمین همایش هیأت‌های محوری و برگزیده کشور که به همت جامعه ایمانی مشعر در سالن غدیر مجتمع فرهنگی آموزشی یاوران مهدی(عج) برگزار شد، با بیان اینکه رسالت نیروهای انقلابی سنگین‌تر شده است، اظهار کرد: فعالان فرهنگی در استان‌های مختلف کشور باید فرهنگ اهل بیت(ع) را ترویج دهند.

وی با اشاره به اینکه هر فردی شرمنده امام حسین(ع) است، اضافه کرد: این شرمندگی باید در هیأت‌های مذهبی به خوبی قابل مشاهده باشد در حالی که برخی از این مجموعه‌ها از ائمه اطهار(ع) طلبکار نیز هستند.

استاد برجسته حوزه از لزوم توجه به شعارهای دینی یاد کرد و گفت: جوانان و نوجوانان جامعه اسلامی باید به دنبال این باشند که برای ادای دین خود به امام حسین(ع) در مسیر ایشان گام برداشته و با جهاد در میدان‌های مختلف حضور یابند.

وی تربیت رزمنده انقلابی را از ویژگی‌های هیأت انقلابی برجسته دانست و تصریح کرد: هیأت‌های مذهبی باید مردم را برای جهاد در راه خداوند متعال آماده کنند، چراکه اکنون شرایط دفاع از حریم اهل بیت(ع) نسبت به گذشته تغییر کرده است.

پناهیان خاطرنشان کرد: هیأت‌های مذهبی باید در حماسه اربعین حسینی مشارکت مطلوبی داشته باشند چراکه این حماسه به صورت خودجوش مردمی و با مدیریت خداوند متعال خلق شده است.


وی از حضور 26 میلیون نفری زائران کربلای حسینی در پیاده‌روی اربعین یاد کرد و ادامه داد: کاروان‌های اعزامی از ایران به سمت کربلا از عنوان اصحاب خراسانی استفاده کنند تا حضور پرچم‌های اصحاب خراسانی به عنوان یکی از نشانه‌های ظهور در عراق نشان از داشتن آمادگی برای تحقق وعده‌های داده شده باشد.

پناهیان خاطرنشان کرد: احیای یوم‌الترویه به عنوان روز آغاز حرکت کاروان امام حسین(ع) به سمت کربلا باید در دستور کار هیأت‌های مذهبی قرار گیرد چراکه در این روز حجاج با حضور در منا و عرفات به دنبال عبادت بودند اما امام زمان خود را رها کردند؛ امام حسین(ع) قبل از حرکت علیه یزید، حرکت خود را علیه عبادت بدون محتوا آغاز کردند.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه در شرایط کنونی حج همانند دوران امام حسین(ع) با تهدید ترور مسدود شده است، تصریح کرد: در ایام مسلمیه مردم باید نسبت به لزوم حمایت از ولایت فقیه آگاه شوند، چراکه این ایام دارای تعملات عمیق تاریخی است.

وی اضافه کرد: دهه مسلمیه دارای سابقه تاریخی است اما دهه محسنیه این سابقه را ندارد به همین علت با وجود پرهیز از دهه‌سازی‌ها موضوع تبیین ایام مسلمیه باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
0
0
هیئت محوری یعنی چی؟
بعد چه کسی این هارو بر می گزینه
یعنی برگزیده کی هستن؟
امام حسین(ع) یا حسین یکتا؟
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین