عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۷۰۵۱
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴
جانشین فرمانده دانشگاه افسری‌امام حسین(ع):
سردار اباذری در سومین یادواره جوان مومن انقلابی با بیان اینکه ایجاد شور و غوغا در بین مردم از خاصیت شهدا است, گفت: شهدا برای دست یافتن به مقام شهادت کارهای عجیب انجام نمی‌داند و ما نیز می‌توانیم با عمل کردن به سیره شهدا به مقام شهادت دست پیدا کنیم.
عقیق:سردار اباذری جانشین فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) در سومین یادواره جوان مومن انقلابی‌ یادبود شهید مدافع حرم«عباس دانشگر»که در دانشکده شهید مطهری بسیج با حضور خانواده شهیدبرگزار شد با بیان اینکه شهدا اسطوره‌هایی هستند که خداوند آنها را بعد از شهادت به یک اسطوره تبدیل می‌کند، گفت: در قصه شهید یک اتفاق الهی رخ می‌دهد و خداوند دریچه‌هایی را برای شهدا باز می‌کند که آنقدر در آن اوج می‌گیرند که می‌توانند دست‌گیر ما باشند.

وی در ادامه گفت: ایجاد شور و غوغا در بین مردم از خاصیت شهدا است و جوان بودن آن ویژگی بود که بعد از شهادت عباس دانشگر شور و غوغا ایجاد کرد. عباس جوانی فکور و عمیق بود.عباس در سخت ترین حالت شهید شد ودر آن لحظه رشد کرد و موجی را در بین جوانان ایجاد کرد.

سردار اباذری با اشاره به اینکه شهادت دست یافتی است, اظهار کرد: شهدا برای دست یافتن به مقام شهادت کارهای عجیب و غریب انجام نمی‌داند و ما هم می‌توانیم به این مقام دست پیدا کنیم فقط کافی است سیره شهدا را مطالعه کنیم و به آن عمل کنیم و وقتی در خصوصیات شهید دانشگر مرور میکنیم می‌بینیم که عباس همان کارهایی را که ما به آن عمل نمی کنیم را انجام می داده که سبب شد به آن مقام بزرگ دست پیدا کند.

جانشین فرمانده دانشگاه امام حسین(ع) با  اشاره به اینکه جوانی قله زندگی و پر از شور و انرژی و ابتکار است، گفت: عباس جوانی کرد بدون اینکه به گناه آلوده شود و از نفسش مراقبت می‌کرد و اینها چیزهای سختی نیست و دست یافتی است.

سردار اباذری در ادامه بیان کرد: عباس مانند پسر من بود و بعد از شهادت عباس رفاقت من با آن بیشتر شد.یک شب عباس را درخواب دیدم در مکانی با چند نفر ایستاده و با آگاهی از اینکه عباس شهید شده از او پرسیدم«عباس مگر تو شهید نشده ای؟ اینجا چه می‌کنی؟» عباس در همان خواب با صلابت و قاطعیت گفت:« مرگ نمیبین که من در بین شما هستم؟» و هر زمانی که دوستانش عباس را در خواب می‌بینند عباس با دغدغه است.

وی در خاتمه اظهار داشت: برای بزرگداشت شهدا نیازی به برگزاری یادواره نیست و آن چیزی که مهم است عمل کردن به سیره و مشق کردن شهدا است‌که باید به آن عمل کنیم.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین