عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۶۳۹۵
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
آیت‌الله نمازی:
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امت اسلام نباید در قبال کشتار مسلمانان در کشمیر سکوت کند و باید این تجاوز را محکوم نمایند، گفت: مبارزه با ظالم و دفاع از مستضعفین از وظایف وزارت‌خارجه جمهوری اسلامی است.
عقیق: آیت‌الله عبدالنبی نمازی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری درباره کشتار مسلمانان کشمیر به‌دست ارتش دولت هند، اظهار کرد: کشتار بی‌رحمانه جمعی از مسلمانان کشمیر، وظیفه و رسالتی را بر عهده کشورها، دولتهای اسلامی، ملتهای مسلمان و همچنین سازمانهای بین‌المللی مانند شورای امنیت سازمان ملل قرار می‌دهد تا نسبت به این جنایت واکنش نشان دهند.

آیت‌الله نمازی با بیان اینکه سازمانهای مدعی حقوق بشر در این زمینه به‌موقع و به‌درستی عمل نمی‌کنند، گفت: کسانی که مورد هجوم گلوله‌ نیروهای مسلح هند قرار گرفته و کشته می‌شوند، قبل از آنکه مسلمان باشند انسان هستند و خون انسانها محترم است.

وی افزود: فارغ از نظر شرع، از منظر قوانین بین‌المللی جان، حیثیت، مال و ناموس انسانها محترم است و کسی حق ندارد خارج از چارچوب قوانین بین‌الملل یا قوانین اسلامی اقدام به کشتار انسانها کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه این وظیفه برعهده همه دولتها و  ملتهای مسلمان است که ساکت نباشند و این تجاوز را محکوم کنند، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی باتوجه به مبانی اسلام و قانون اساسی، رسالتش همواره دفاع از مظلومان در هرکجای جهان است و در قبال این کشتار بی‌رحمانه باید اقدامی انجام دهد.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه اسلام به ما دستور می‌دهد از مظلومان دفاع کنیم، یادآور شد: امیرالمؤمنین (ع) در نهج‌البلاغه فرمودند که «کونوا للظالم خصماً و للمظلوم عوناً». این پیام شامل همه مسلمانان و پیروان مکتب ولایت می‌شود که با ظالم کنار نیایند و همیشه از مظلوم دفاع کنند.

آیت‌الله نمازی درباره وظیفه وزارت خارجه جمهوری اسلامی در این مسئله، خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه جایگاه ساختاری و سازمانی مبارزه با ظالم و دفاع از مستضعفین جهان را در جمهوری اسلامی دارد. این وزارتخانه حلقه ارتباط نظام اسلامی با سازمانهای بین‌المللی و دولتها است.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین