عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۶۲۵۳
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵
روضه هشتم ماه شوال در مسجد گیاهی تجریش برگزار شد
امروز همان کار را دارند ادامه می دهند، حرم های محترمی را در عراق و شام تخریب می کنند، این قبور برایشان خیلی اهمیت دارد،اینها می خواهند به عواطف مردم آسیب بزنند.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم عزاداری هشتم شوال سالروز تخریب حرم امامان بقیع به دست وهابیت، با سخنرانی حجت الاسلام شهاب مرادی و مداحی حاج عبدالرضا هلالی ، کربلایی حنیف طاهری و کربلایی محمد حسین پویانفر به همت هیئت ریحانه النبی ( س) در مسجد گیاهی تجریش برگزار شد .

در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام شهاب مرادی را بخوانید:

 به نظر شما قبرستان بقیع چندسال پیش تخریب شده است ؟ نود سال است که قبرستان بقیع تخریب شده است ، یعنی شما اگر شما 1303 شمسی به مدینه می رفتید ، ائمه بقیع ضریح داشتند و شما می توانستید بروید پنجه بندازید در ضریح این بزرگان و دعا بخوانید و زیارت کنید.

رسول خدا(ص) فرمودند: تمام اولاد من شهید می شوند. وقتی که امام مجتبی(ع) شهید شدند  ، بنی هاشم می خواستند پیکر امام(ع) را دور قبر پیامبر(ص) طواف بدهند ، عایشه مانع شد و نگذاشت و گفت: من از حسن(ع) خوشم نمی آید. خود امام حسن(ع) یک جمله ای دارد، می فرماید: خدا هیچ مخلوقی را شبیه تر از پدرم علی(ع) به پیامبر(ص) خلق نکرده است، و هیچ کسی شبیه تر از برادرم حسین(ع) به مادرم نیست و هیچ کسی شبیه تر از من به مادرم خدیجه نیست، واقعا عایشه هم از هردو اینها خوشش نمی آمد.

گفت: نمی خواهم بیاید کنار قبر پیامبر(ص)  ، بنی هاشم گفتند ما می خواهیم فقط وداع کند، گفت: باز هم نمی خواهم، ابن عباس رو به عایشه  کرد و حرف های تندی به او زد و گفت: یک روز سوار شتر شدی به جنگ علی(ع) آمدی و امروز هم سوار بر استر شدی و داری با اولاد پیغمبر می جنگی فردا هم حتما سوار بر فیل خواهی شد و خانه خدا را خراب می کنی این را که شنید رو کرد به بنی امیه و گفت: شما ایستاده اید بنی هاشم دارد به ما توهین می کند، که آن واقعه تیر زدن به تابوت امام مجتبی(ع) از آنجا شروع شد، امام حسین(ع) نگذاشتند کسی دست به شمشیر ببرد، بعد از آن پیکر امام مجتبی(ع) را در خانه عقیل در بقیع دفن کردند.

این را بدانید اینجا جایی نبود که هرکسی را دفن کنند، اینجا فقط امام معصوم(ع) را دفن می کردند. 90 سال پیش هجوم بردند و اینجا را تخریب کردند و بعد هم خواستند گنبد پیامبر(ص) را تخریب کنند که دولت های اسلامی تذکر دادند و علما مانع شدند.

 امروز همان کار را دارند ادامه می دهند، حرم های محترمی را در عراق و شام تخریب می کنند، این قبور برایشان خیلی اهمیت دارد، حمله کردند به قبر  امام زاده سید محمد که در عراق خیلی برایشان مهم است. اینها می خواهند به عواطف مردم آسیب بزنند. گنبد نازنین امام هادی(ع) و امام حسن عسگری(ع) را تخریب کردند که الحمدالله به زیبایی ساخته شد.

 تمام حرف ما در  روضه هشتم ماه که حرف همه باید باشد این است که 90 سال پیش همین حکومت آل سعود که از هر فاقد شرفی فاقد شرف تر هستند آن حرم ها را تخریب کردند ، همین ها که تخریب کردند باید همان طوری که بوده بسازند، این باید مطالبه بشود. باید یک کمپینی باشد  و ما باید مطالبه کنیم اگر عقب برویم آنها می آیند جلو، باید بسازید اگر نمی سازید باید این اختیار را بدهید که ما بسازیم باید اینگونه رفتار کنیم. خیلی از مردم فکر می کنند همیشه آنجا به این شکل بوده است، اصلا ارتفاعی که آن جا دارد بخاطر تلی است که از تمام آجرها و خشت هایی که روهم دیگر است ایجاد شده ، ای بسا در پایین آن سنگ قبرها هنوز سالم باشد. آل سعود خطرشان از هر دشمنی بیشتر است و دستشان با اسرائیل هم در یک کاسه است. روز به روز هم دارند به ذلت می روند. نود سال است این حرم ها تخریب شده و  این را بدانید اگر نسل های قبل از ما اقدامات موثرتری می کردند می شد واقعا یک کارهایی کرد. امروز باید این مطالبه باشد. در همین فضای مجازی شما بروید روضه هشتم ماه را چک کنید که وهابی ها چه می گویند، البته شما چیزی نگویید بلاکشان کنید و بیایید بیرون اصلا با کسی که به شما توهین می کنند بحث نکنید. فقط ببینید چقدر تاسف برانگیر است. وقتی که این حرم را تخریب کردند باید بسازند اگر نمی سازند باید بگذارند خودمان بسازیم اگر اجازه نمی دهند باید موجی از موافقت را در دل تمام محبین اهل بیت(ع) ایجاد کنیم.

عزیزان بدانید همه سنی ها دشمن اهل بیت(ع) نیستند، اصلا اینگونه نیست، حب پنج تن را خیلی ها در دلشان دارند. می شود با سنی ها حرف زد همه شان که وهابی ها و تکفیری نیستند. ما می گوییم شما مگر به سنت پیامبر(ص) نیستند، پیامبر امام حسن(ع) و امام حسین(ع) را آقای جوانان بهشت معرفی کرده است و در تمام کتاب های اهل سنت هم موجود  است. در احترام اینها کسی شکی ندارد، اینها اولاد پیامبر(ص) هستند. می شود از این ظرفیت استفاده کرد و فشار اجتماعی ایجاد کرد، می شود فیلم مستند ساخت و طرح کشید و گفت و گو کرد و خیلی کارهای دیگر. خیلی از ماها واقعا نمی دانستیم که 90 سال است قبرستان بقیع را تخریب کرده اند، خب این خیلی بد است.

شما بدانید در این فضاها ما همیشه دشمن داریم، اهلی بیتی را که می کشند و حرمش را تخریب می کنند با طرفدارانش هم اینگونه برخورد می کنند و ما انتظار احترام و از این حرف ها از اینها نداریم.

از اخم و ناراحتی دشمن نترسیم، دشمن اصلا با شما دشمن است، خب شما هم او را دشمن بدانید، آمده حرم را تخریب کرده باید بسازد، این را بخواهیم، اصلا مهم نیست که با پادشان عربستان صحبت کنیم همین که با همکلاسی ات صحبت کنی این چراغ روشن می ماند.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین