عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۲۸۳۵
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۱
در كربلاي معلا صورت گرفت؛
آیت الله علم الهدی نماينده ولي فقيه در استان خراسان رضوي و امام جمعه مشهد به همراه نماينده بعثِه مقام معظم رهبري و سركنسول ايران در كربلا با توليت عتبات حسيني و عباسي ديدار و گفت‌وگو كرد.
عقیق:به نقل از پايگاه حج از كربلاي معلا، آيت الله سيد احمد علم الهدي، نماينده ولي فقيه و نماينده مجلس خبرگان در خراسان رضوي و امام جمعه مشهد مقدس كه براي زيارت بارگاه ائمه معصومين(عليهم السلام) به كشور عراق سفر كرده روز گذشته به همراه نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق با حضور در دفتر عتبات حسيني و عباسي با حجت‌الاسلام والمسلمين شيخ مهدي كربلايي و سيد احمد صافي ديدار و گفت‌وگو كردند.

در اين ديدار حجت‌الاسلام والمسلمين نجفي روحاني، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق، دكتر مير مسعود حسينيان سركنسول ايران در كربلا، حجت‌الاسلام بهجتي نماينده بعثه در كربلا، مصطفي قاسمي مدير دفتر نمايدگي حج و زيارت در عراق و غلامي رئيس ستاد شمسا نيز حضور داشتند.

آيت‌الله علم الهدي در ديدار با حجت‌الاسلام والمسلمين شيخ مهدي كربلايي، نماينده حضرت آيت الله سيستاني و سيد جعفر موسوي توليت عتبه حسيني ضمن قدر داني از همكاري آنها در برگزاري مراسمات بعثه براي زائران ايراني در عتبه حسيني و از تعامل و همكاري صميمانه ايشان تشكر كرد.

وي در ادامه به برگزاري نماز جمعه كربلا و مشهد مقدس در دو حرم مطهر امام حسين(ع) و امام رضا(ع) اشاره كرد و درباره مباحث مهم روز جهان اسلام كه در خطبه هاي نماز جمعه ايران بيان مي‌شود و خلاصه اين مباحث نيز به مدت 5 دقيقه به زبان عربي براي زائران محترم عراقي نيز ترجمه مي‌شود، گفت: پيشنهاد مي‌كنم اين طرح را شما نيز در خطبه هاي نماز جمعه اجرا كنيد و خلاصه مباحث مهم را در چند دقيقه به زبان فارسي ترجمه كنيد تا زائران ايراني كه روزهاي جمعه در حرم حضور مي‌يابند و در نماز جماعت كربلا شركت مي‌كنند بتوانند از مباحث مطرح شده استفاده كنند.

حجت الاسلام والمسلمین شيخ مهدي كربلايي، نماينده حضرت آيت الله سيستاني نيز در اين ديدار ضمن ابراز خرسندي از حضور نماينده ولي فقيه در استان خراسان رضوي و امام جمعه مشهد در كربلاي معلا از همكاري توليت حرم امام رضا(ع) با زائران عراقي قدر داني كرد و خواستار تعامل بيش از پيش مسوولان دو حرم مطهر شد.

براساس اين گزارش همچنين آيت الله علم الهدي و هيئت همراه با حضور در حرم حضرت عباس(ع) و ضمن ديدار و گفت‌وگو با «سيد احمد صافي» توليت شرعي عتبه مقدسه عباسي از مراحل نصب و تعويض ضريح جديد قمر بني هاشم حضرت ابالفضل العباس(ع) بازديد كردند.




منبع:حوزه



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین